Penat.. Asyik Komplen aje!!!!

Entry luahan perasan, kalau sudi silalah baca ye...heheeee

Geram, letih dan penat....
Kalau dah namanya kerja kan, macam tula situasinya...tapi kekadang tu bila berdepan dengan pelbagai pe'el orang nie, kita boleh jadi hilang sabar + tensi..

MJ nie kerja bahagian HR (Human Resources), dan sure bertanggungjawab secara langsung dengan pekerja, tambahan pulak Kilang kan, so pekerja Operators and above di bawah jagaan MJ la..

Kalau komplen pasal kerja ok lagi boleh terima, kita boleh explain and make it clear.. Tapi kalau dah sampai hal2 remeh semua nak komplen mau tak penat..
Aduhhhhh!! masing2 dah besaq panjang kan, dah boleh fikir sendiri ikut logik akal, gunalah.. Ini tak sikit-sikit, tanya HR la, sikit-sikit HR tak kata apapun, HR tak ambik action pun, HR tak buat kerja ke???? ha part nie yang pedih telinga dengaq, takkan kalau ia melibatkan attitude pekerja itu sendiri HR jugak kena bertanggungjawab..

Ye HR menjaga kebajikan pekerja, tapi seandainya tindakan yang kita buat, pekerja itu sendiri taknak ikut, bermacam cara kita usaha pelbagaikan bentuk tindakan, tapi kalau SIKAP pekerja itu sendiri yang tak mahu berubah, nak buat camne kan.. Salah HR jugak ke??? Takkan nak buang pekerja sesuka hati, itu dah menyalahi undang2 (Employment Act 1955), ha kan dah bawak keluaq Akta tu :-)





Setiap syarikat ada Polisi masing2 kan, macam tu la kami, bila ada sebarang kemusykilan kita akan refer Polisi, tapiiiii ada jugak yang tak faham.. Tak tau ler kalau sendiri buat2 tak faham kan.. Berbuih mulut asyik cakap hal yang sama jeee..

Sekarang dah sakit kepala, dalam minggu nie macam2 soalan remeh yang ditimbulkan.. haiii entahlah... Penat!! Penat!! Penat!!







Jangan lupa klik Heartbeat nie ye :)


17 comments:

  1. mj cek sini

    http://nanamrul-contest.blogspot.com/2011/07/pemenang-baru-nana-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. sabarla yer :) take it easy! ignore je org2 yg bnyk remeh :)

    ReplyDelete
  3. sabo sis...tahniah!mng ga kak nana tue..hee

    ReplyDelete
  4. kena buat latihan pemahaman berhubung polisi (dasar) syarikat kepada semua pekerja.
    latihan perlu berterusan secara berkala kerana sifat manusia mudah lupa.

    ReplyDelete
  5. @Nana
    Terima kasih kak, alhamdulillah ada rezeki dapat kad KFC nieh.. :)

    ReplyDelete
  6. @azamInsyaAllah nanti MJ terjah balik ye.. :)
    Thanks

    ReplyDelete
  7. @HudaItula kan, tp kekadang tu penat nak handle hal yg remeh2 camnie..

    ReplyDelete
  8. @man
    Kitorang memang buat vcamtu tapi kekadang tu diorang nie SAJA suka nak tanya walau sebenarnya dah tau..

    ReplyDelete
  9. yelar MJ.. staff mmg berbulu sikit dgn HR..kekeke..lebih2 lg kalau bab gaji msk lmbt..ehhehe

    ReplyDelete
  10. turun naik dalam kehidupan hheee

    ReplyDelete
  11. betul betull..
    pehh dah keluar akta siapp..
    hahahaha...
    sian HR tuu...
    mmg kene ar knnn..
    tak patut betol lahh complain
    mcm2..cepuk je sorang2..haha

    ReplyDelete
  12. owhh..camtu peranan HR..agak letih jgk kak?huhu

    ReplyDelete
  13. @b a m b a m ' s
    Itula, kalau gji terlewat berdesing la telinga dok dengaq ha.. tapi nak wat cemana kekadang sistem prob tu yg lambat.. ;9

    ReplyDelete
  14. @Far8 budak baik
    Heheee, kena cepuk ye?? Jom ramai2 tolong :)

    ReplyDelete
  15. @[sutera kasih]
    Kadang seronok cuma kekadang tu je.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen di blog ini, dan maaf andai ada pertanyaan yang tak dijawab, dan saya akan cuba sebaik boleh untuk membantu menjawab pertanyaan anda.. :-)