{Entry Tertangguh} Day 1 - 10 June 2015

Kedatangan yang tanpa dirancang, memang last minit plan terus jadi ikut je, mujur lah Bos tempat kerja approved cutiku,  kalau tak, tak dapek la cheq join sekaki.

Asalnya cuma Mak, Abah dan adik2 MJ je ke sana, tapi lepas cuti MJ approved apalagi zass mengekor la tak tunggu dah..haha

Kami bertolak dalam pukul 7.30 pagi dari rumah, sampai dalam pukul 10pagi terus ke Imegresen Bukit Kayu Hitam  untuk buat pass adik bongsu MJ, dia pun last minit gak kena paksa ikut..hehehe

Masa nak masuk sempadan tu jem jugaklah tapi alhamdulillah urusan kami dipermudahkan. Kami sampai Hatyai lebih kurang dalam 2 jam perjalanan dan terus 'check in' dalam pukul 12 tengah hari macam tu. Hotel pilihan kami tak lain tak bukan LEE GARDEN, ini kali ke-2 MJ menginap di Hotel ni, walaupun sebelum ni hotel ni pernah kena BOM, tapi kami tawakkal jela kalau jadi apa2 kan.. Tapi tak berapa nak risau sebab kawalan ke pintu masuk Hotel diperketatkan, jadi rasa agak selamat sikit.

Nampak je katilll wahhhh lega badan dapat nak baring (walhal dalam kereta dah sakan tidur-kesian Abah drive sensorang).. Katil pun besar, 2 katil KING.. Puas hati sangat yela tidur sharing adik beradik kan dengan 2 orang budak kecik ni lagi, bilik Mak Abah pulak 1 katil King.

Ilhan dengan Koko Krunch tak dapat dipisahkan, jauh bawak dari Pulau Pinang mai makan kat Hatyai..hehehe

Pemandangan dari Pintu Masuk, sebelah kanan Toilet dan di sebelah kiri Almari pakaian.

Yang best untuk budak berdua tentulah adanya Bath Tub ni, sakan dok berendam pagi petang.

Wajib 'mencilok' jika menginap di mana2 Hotel sebagai kenangan..huhuuu

Pemandangan dari tingkap bilik, memang membangun dah Hatyai ni penuh dengan Bangunan kiri kanan

Selesai membersihkan diri semua apalagi makan la masing2 dah perut keroncong kan. Kami siap bawak bekal dari rumah untuk makan selama menginap di Hatyai, tambahan tak berapa tahu makanan HALAL yang sedap dan tak mahal di sekitar Hotel, jadi dapat jimat belanja.

Kemudian pukul 3petang (waktu Malaysia) kami akan jalan2 dengan Van yang telah sedia menunggu kami.. Destinasi seterusnya ialah ...... HATYAI ICE DOME

Alhamdulillah 31 tahun sudah

31 Mei 2015 baru2 ni merupakan tarikh ulangtahun kelahiran MJ yang ke 31.. Sekarang dah menjangkau usia 30an, alhamdulillah bersyukur dengan apa yang dimiliki sekarang ini dengan dikelilingi mereka2 yang menyayangiku.

Sambut pun ala kadar je, masih sambut berdua selama lebih 5 tahun kami bersama. Allah dah beri kami pelbagai nikmat, cuma 1 nikmat je kami belum pernah merasainya iaitu nikmat diperolehi zuriat sendiri. Tak mengapa usaha tetap diteruskan tanpa jemu, semoga Allah mengabulkan doa kami dan doa dari anda semua juga. (TTC almost 5yrs ++).

Dulu di awal perkahwinan kami (tahun 2010), MJ mengimpikan di saat usia menjangkau 30an nanti, MJ dah memiliki anak sekurang2nya 2 orang, tapi itulah kita hanya mampu merancang, ternyata perancangan Allah yang lebih hebat, hanya DIA yang tahu bila masa terbaik untuk kami memiliki zuriat sendiri kerana di usia MJ 31 tahun, masih belum merasai nikmat dan amanah tersebut. Tapi sekiranya sehingga hujung nyawa kami diuji begini, insyaaAllah kami akan tetap redha, siapalah kami untuk menidakkannya apatah lagi mereka yang di luar sana.

Masa nak potong kek semalam, MJ cakap kat asben, bestkan kalau kita ada anak, lebih meriah sebab diorang yang akan lebih eksaited bila bab nak potong kek ni. Anak sedara pulak duduk jauh, kalau tak memang happening..sobsob..

Sori ye MJ cuma luah apa yang dirasa disini, di blog kecil MJ supaya nanti boleh dikenang apa yang kami rasa selama ini. Apa yang MJ boleh cakap, hanya yang menghadapinya iaitu kami (TTC'an) yang faham erti sebuah penantian. :(

Oklah berbalik pada sambutan kelahiran kali ni, MJ nak ucap terima kasih bebanyak kat asben yang bersusah payah tempah kek ni kat kawan dia, siap kawan dia cakap tak sangka lomantik jugak Mr J ni..dulu masa sekolah pendiam, jenis wat lek wat pis ja..hahaha
MJ cakap la bila dah kawen ni, mau tak mau kena belajar la untuk lomantik, kang bini shomel dia asyik nak mrajuk sapa yang susah hati, kannnnnn... heheheee

Nama kek kemain panjang memang takleh nak hafal punya la.. -->  Mix nuts chocolate brownie with chocolate, cream cheese and salted caramel drizzle Kek memang tiptop sedap, MJ puas hati. Memang tak habis pun setakat 2 mulut, MJ sedekah kat jiran dengan separuh lagi nak bawak balik rumah Mak, mula tu nak bagi ke rumah mertua, tapi memandangkan asben nak masuk kerja kejap lagi, jadi simpan dalam fridge jela ;)

Selain dari kek, tak lupa bunga dari asben dan jugak special hadiah my peberet, best sebab dapat handbag baru.. Yeayyyy!! Tahun lepas pun dapat Handbag jugak, walaupun dah pakai dekat setahun, tapi beg tu tetap utuh tanpa tercarik seperti handbag MJ guna sebelum ni dari GUESS dan CR... :)

Sekian entry birthdah dan luahan hati..hehehe