Jika berminat boleh email normj1001@hotmail.com (lowercase)

Pengumuman Gaji Minimum Sektor Swasta-30 Apr 2012

Pengumuman DS Najib Tun Razak megenai penetapan Gaji Minimum bagi negeri-negeri seluruh Malaysia, dan akan dikaji dari semasa ke semasa bergantung kepada keadaan ekonomi negara.


1.       Semua sektor-tidak termasuk domestik (pembantu rumah, tukang kebun) RM900 sebulan @RM4.33 sejam, Sabah, Sarawak dan Labuan RM800 @ RM3.85 sejam
2.        Tarikh mula kuatkuasa adalah 6 bulan setelah penetapan gaji diwartakan
3.       Tidak termasuk Firma profesional, klinik gigi dan kesihatan serta firma guaman


    "Tarikh mula kuat kuasa pelaksanaan gaji minimum ialah enam bulan daripada tarikh Perintah Gaji Minimum diwartakan," katanya semasa berucap pada majlis Pengumuman Gaji Minimum Sektor Swasta di sini Isnin.


      Maklumat lanjut klik SINI

Alhamdulillah syukur ada rezeki untuk MJ pekerja swasta dan semua pekerja swasta yang lain, tunggu TOP MANAGEMENT buat decision untuk kami2 di peringkat sederhana :)

My Nikon D90

Syukur alhamdulillah akhirnya dapat juga memiliki Gagdet Idaman, terima kasih Denaihati kerana merealisasikan impian MJ selama ni, dan tak lupa buat SEMUA RAKAN BLOGGER,FB yang turut sama membantu MJ, TERIMA KASIH..


Diambil dari FB MJ



Nanti MJ 'up' cerita pasal Kamera baru ni ye, hari ni MJ bercuti, nak 'panas' lambat sikit..hehehe

Majlis Berinai Fasha Sandha

Jom kita layan beberapa keping gambar Fasha Sandha di majlis berinai kecil sebelum mereka dinikahkan pada 27 April 2012. Kredit gambar di SINI
Mereka bakal diijabkabulkan di sebuah Hotel di Kuala Lumpur dan bukannya di rumah Fasha.





 
Tahniah pada Fasha dan Jejai, moga perkahwinan kekal bahagia selalu ye.. :) Oh ya, Linda Jasmine dah selamat melahirkan anak ke-3 bernama Tengku Cleopatra, TAHNIAH!! 

 

Sedih dengan apa yang berlaku kepada MySilver

MJ dilanda mood sedih di hari Jumaat, adat la kan bila kita gembira pasti akan ada duka menanti, tapi MJ alami peristiwa suka duka dalam 1 masa, apapun MJ bersyukur dan redha serta berharap perkara ini tidak menjadi parah.

Ini adalah luahan hati MJ sebagai pengguna, jika masalah ini tak dapat diselesaikan dengan baik oleh 'mereka', MJ akan mengambil tindakan susulan... :(  'Customer always Right'

Seperti yang sedia maklum, MySilver adalah kesayangan MJ, almaklumlah benda baru kan sapa tak sayang lebih :) Tapi ada perkara tak sepatutnya telah terjadi kepada 'dia' yang masih 'suci', huwaaaaaa :(



Maaf tak dapat nak bercerita lanjut lagi sebab MySilver kena tahan dulu untuk sementara waktu, harap mereka dapat selesaikan masalah ni dan MJ taknak ianya menjejaskan kepercayaan MJ.


p/s : Tensi sebab MJ beli baru dah buat hal, lainlah kalau 2nd hand boleh terima lagi - Mood terlalu sedih..

Rezeki di hari Jumaat | Jom support Denaihati

Salam pagi Jumaat nan indah tidak seceria dengan hati MJ yang kini gundah.
 Ada 2 berita untuk MJ, 1 happy dan 1 lagi sedih dan di bloglah tempat MJ berkongsi.


Berita gembira ialah MJ menang Cash RM 10 dari blog Eyriqazz -Alhamdulillah
Dan 1 lagi Kamera Idaman bakal dimiliki - Alhamdulillah syukur, terima kasih kepada penaja dan juga kepada  Denaihati



Owh ya, apapun sebelum MJ nak mintak tolong korang untuk
 KOMEN, RT dan LIKE entry DENAIHATI banyak2 :) Kita sama2 support
 PENAJA NIKON D90 MJ ni ye :)

Klik Gambar ni untuk terus mengomen dan membantu :)



Berita sedih selepas ini ye, biar MJ mengulit kegembiraan dulu...heheeee ;)




Jom Pekena Mee Sotong dan Coconut Shake

Lunch ni MJ akan p pekena Mee Sotong dan Coconut Shake di Padang Kota Lama, Penang, Sedapnyerrrrrr dah lama tak makan...heheee :)


MJ keje belah seberang sini, kalau ada kerja di Penang baru dapat makan, weekend kedai tutup so takdapatla nak merasa..


 Gambar ABC je ada, tapi takpe tokey sama :)

Gambar atas ni masa MJ p makan tahun lepas, nak baca boleh klik MEE SOTONG Cerita lanjut untuk makan satgi menyusul nanti k ;) 


Al-Quran Penawar Segala Penyakit - Sihir dan Santau

Al Quran merupakan salah 1 rujukan terbaik jika kita ingin merawat segala penyakit, boleh dijadikan amalan selalu sebagai pendinding diri.


PERBUATAN SIHIR
Ayat 81-83 dari Surah Yunus ini boleh jadikan amalan untuk menghindar daripada perbuatan jahat sihir. Insya Allah. Baca pada minyak zaiton.

Setelah mereka campakkan (benda-benda itu), Nabi Musa berkata:" Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir; sesungguhnya Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat yang dikurniakanNya kepadaku); sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan. ( Yunus 10:81 )


"Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya, walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa". (
Yunus 10:82

Maka tidaklah ada yang beriman kepada Nabi Musa melainkan sebilangan kecil dari keturunan kaumnya, itupun dengan keadaan takut kepada Firaun dan ketua-ketua kaum mereka menyeksa mereka; kerana sesungguhnya Firaun bermaharajalela di bumi, dan sebenarnya ia dari orang-orang yang melampaui batas. ( Yunus 10:83 )


Santau
 

Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang mereka telah kerjakan dari jenis amal (yang mereka pandang baik), lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan. ( Al-Furqaan 25:23




Hindar Dari Perbuatan Jahat
 
Dibaca bermula pada "InnaRabbi..." hingga akhir ayat tersebut. Jadikan amalan untuk memohon pertolongan Allah menghindarkan daripada perbuatan jahat sama ada santau, sihir, atau makhluk2 halus yang lain. Insya Allah.
 
Dalam pada itu, jika kamu membelakangkan juga seruanku, maka tidaklah menjadi hal kepadaku kerana aku telah sampaikan kepada kamu apa yang telah diutus oleh Allah untuk menyampaikannya, dan Tuhanku akan menggantikan kamu dengan suatu kaum yang lain (setelah kamu dibinasakan); dan kamu pula tidak akan dapat membahayakanNya sedikitpun. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengawal dan Pemulihara tiap-tiap sesuatu." ( Hud 11:57 )

Doa Dhuha

Solat Dhuha kalau dijadikan amalan murah rezeki, insyaAllah :)



Ya Allah...
Sesungguhnya waktu Dhuha itu DhuhaMu,
Kecantikannya, kecantikanMu,
Keindahannya, keindahanMu,
kekuatannya kekuatanMu,
kekuasaannya, kekuasaanMu
perlindungannya, perlindunganMu.

Ya Allah...
Jika rezeki masih di langit, turunkanlah,
jika di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah,
jika haram, sucikanlah
jika jauh, dekatkanlah.


Berkat waktu dhuha,
kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu,
Limpahkan kepadaku
segala yang Engkau telah limpahkan
kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Cara Solat DHUHA boleh refer SINI

Pencarian 'hasil laut' yang Meriah

Sambungan dari entry WW : Cari Apa Ya? , nampaknya ramai yang pandai meneka dengan tepat.. hehee yela nak cari apa lagi kat laut ni kalau bukan makanan laut yang boleh dimakan kan? :)


MJ balik rumah mertua minggu lepas, dekat je dari rumah MJ, dalam 30-45min camtu sampai la. Ari Ahad tu MIL ajak ke Kuala katanya ramai dok p cari 'hasil laut' tu, rezeki dari Allah semua ni kan :)


Sesampai je kami di sana, MasyaAllah orang punyalah ramai sampaikan nak cari parking pun sesak, masa ni air laut surut petang, surut jauh pulak tu, dalam kul 9pm camtu baru air pasang semula.


Kekonon kitorang nak tengok je diorang ni mencari, tapi hati berkobar-kobar gak nak turut serta, MIL lak ajak mencari gak, hmmm apalagi kitorang ke 'tengah laut' tapi air cetek sangat, tengokla sampai hujung sana pun air cuma paras buku lali je (bagi orang dewasa la)

Memang meriah, semua mencari hasil laut dengan rezeki dari Allah, rasanya semua ini selepas kejadian Gempa Bumi baru-baru ni yang berlaku di Sumatera.

Dari anak kecil sampailah ke orang veteran semua pakat pulun do korek hasil laut :) Seronok tengok hasil yang dibawa pulang oleh mereka yang lain.

Cari jangan tak cari, guna tangan je almaklumlah tanah laut kan dah lembut, kuis sikit je tak perlu sampai ke dalam dah dapat hasil, bukan seekor, tapi boleh dapat dalam 1 tempat berekor-ekor tau :) Nak tau apa tak???



Ya, tahniah pada yang berjaya meneka dengan tepat pada entry WW tadi, memang KEPAH lah yang dicari :)


Tak henti-henti mereka mencari, 1 kepuasan diperolehi tau bila dapat hasil, tambahan pulak senang je nak dapat lagi la seronok, korek sini jumpa, korek sana jumpa, jalan depan sikit korek ada jugak, pendek kata di mana-mana pun jumpa ;)

Cubaan untuk menghasilkan SUNSET tapi masih kurang berjaya, almaklumlah bukan KAMERA BARU lagi ye, masih Kamera Kompak biasa ;)


Hasil yang kami bawa pulang, rasanya tak sampai sejam pun kami mencari berdua (MJ dengan MIL) dapat hasil sebegini, kalau lagi lama mencari mesti penuh 1 beg plastik..heheee


Macam-macam bentuk ada, ada kecik ada besaq, kata orang yang mencari di sana, kena p cari paling atas baru dapat yang besar2, tapi takpela lain kali boleh cari lagi...heheee

Korang makan tak SIPUT KEPAH ni? MJ biasanya rebus je pastu makan cicah dengan sambal kicap (hiris bawang dan cabai melaka pastu taruk kicap) memang layan abes :)

WW : Cari Apa ya?

Cuba teka apa yang sedang mereka semua buat tu? 



Khusyuk benar kan??

 Cantik tak??


Lokasi : Kuala Muda, Penang


Entry penuh menyusul selepas ini ye :)

1st time dapat assignment dari Churp-Churp

Buat pertama kalinya setelah lebih setahun bersama Churp Churp MJ dapat assignment, mula tak reti nak buat, pastu godek entry lama Cute Mum pasal ChurpChurp, pelan2 MJ try buat, ni dah 2kali buat dan kena reject, huwaaa dah buntu camne nak buat ha, entah betul ke idak apa yang MJ buat tu kan.. :)


MJ ena buat pasal produk Nestle dan Kit Kat


Pada kawan2 yang pernah buat assignment ChurpChurp ni ada tip dak? Harap sudi kongsi ye dengan MJ, saja nak mencuba selain dapat menambahkan ilmu kan ;)


p/s : Baru sampai ofis, pelan2 nak melawat kawan-kawan pulak..

M'c Donalds Promotion-Mc Nuggets 20pcs Free

Kepada penggemar Mekdi, jom order thru Delivery, dengan belian RM45 dan ke atas, korang boleh dapatkan free Nugget 20pcs :)


 Bila telepon nak order WAJIB cakap
'I have a FREE 20pcs McNuggets coupon'

Semalam baru syer pasal Food Promotion, ni ada lagi heheee


p/s : Entry Autopublish sebab pagi ni MJ ada KURSUS, petang baru masuk ofis.

Doa untuk mengelakkan diri dari menjadi mangsa Rogol, Bunuh dsb

Doa yang sesuai diamalkan untuk semua Muslimah, kebelakangan ni banyak kejadian yang tak diingini terjadi pada kaum WANITA khusunya kanak-kanak perempuan. Jadi marilah kita sama-sama mengamalkan DOA di bawah ni yang dikongsi dari artikel USTAZ ZAHARUDIN

رَسُولَ اللَّهِ  يقول من قال بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ ثَلَاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُمْسِيَ



 DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM  

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya"
(Riwayat Abu Daud, 4/323 ;   At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah  Syeikh Syuaib ; Hasan)


اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ



DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )


Jika kita pandai menjaga diri, insyaAllah, Allah akan turut menjaga dan memelihara kita, jika doa ini menjadi amalan tetapi masih berpakaian seksi, doa ini tidak mampu menjaga kita.


p/s : Jom sesama turut mengundi di SINI


Promosi FAST FOOD (KFC,BK,FishMarket)

Jom kita terjah mana-mana yang berkenan dengan harga promosi ni ye :)
Untuk keterangan lanjut boleh terjah website mereka ;)


Valid from 16 April - 20 May 2012
BK Super RM5
RM5 for each ala carte burger of the week
Add medium fries for RM1 only


Valid from 16 till 27 April 2012
Only from Monday to Friday

 
50% off on all large ramen dishes

 * Promotion not valid with any promotions, set meals, offers and discounts
 
Location:
Gokuraku Ramen
Lot 163D-1-05 Gurney Paragon Mall
 




Valid until 9 May 2012
From 6pm-9pm

 
50% off one dinner plate ala carte with every purchase of onr Dinner Plate combo
* Terms and conditions apply

 The Manhattan Fish Market Online Coupon Promotion

Check out The Manhattan Fish Market new online coupon promotion, exclusively for their Facebook Fans! Enjoy a FREE “Perfect Catch” (Soup of the Day-Regular + Fizzy Drink) worth RM9.90 with purchase of any “REGULAR” Pasta. Print coupon to enjoy this awesome promotion. Redemption is limited to 1 Perfect Catch for each pasta and only available for a maximum of two pastas per coupon. Valid at The Manhattan FISH MARKET Malaysia restaurants.

Promotion period: 16 April – 30 April 2012 (Weekdays only)


BE ke-4 2012

Alhamdulillah rezeki, nampaknya Nuffnang masih menyayangi blog ni dengan memberi BE baru lagi untuk tahun 2012, baru hari Jumaat lepas Volkswagen Sedan memuncul diri, dan kali ni BVI Avengers pula. Filem ini bakal ditayangkan di Malaysia pada 27 April 2012 dengan misi menyelamatkan dunia.



Ada contest sedang berlangsung di FB Avengers, ayuh para contestan LIKE FB Avengers dan kemudian join contest mudah, mana tau berpeluang dapat hadiah kan.. :)


p/s : BE ke 4 untuk tahun 2012

Hadiah dari Kak Ina KL

Alhamdulillah hadiah dah selamat diterima dari kak Ina KL pada hari Sabtu 21 Apr 2012. Hadiah ni Menang Teka Barangan di blog Kak Ina baru-baru ni.


Model yang wajib nak menempek bila nampak MJ mengeluarkan Kamera, 
lepas ni boleh la nge'test' dengan KAMERA BARU...heheee :)


Cubaan yang tak berapa nak menjadi untuk meniru trademark blogger popular- cuba teka siapa?? heheee :)


Dan inilah hadiah yang diterima, banyak jugak kak Ina bagi ni, ingatkan cuma dapat 
BUKU, KRIM dan juga TUNAI RM10 je, Terima kasih banyak2 ye kak Ina, 
moga semakin murah rezeki kak Ina ye :)


Selain dari barang yang disebut tadi, MJ menerima Notebook beserta pen, 'maskot' astro(kepit kertas) 
dan juga keychain dari Singapura :)

Buku MYDIN tu belum baca lagi, dah baca MJ review untuk korang ye.. :)
Apapun terima kasih ye kak Ina :)

Cara Menunaikan Solat Qasar dan Jamak



Penerangan solat qasar dan jama’ adalah seperti berikut:

1.0 Solat Qasar

1.1 Takrifan
Solat Qasar adalah mengqasarkan (memendekkan) solat yang empat rakaat iaitu Zuhur, Asar dan Isya’ kepada dua rakaat sementara solat Maghrib dan solat Subuh tidak boleh diqasarkan.

1.2 Hukum Qasar
Harus berdasarkan kepada dalil berikut:
i.Al-Quran surah al-Nisa’ ayat 101 yang bermaksud; “Dan apabila kamu musafir di muka bumi, maka kamu tidaklah berdosa mengqasarkan (memendekkan) solat jika kamu takut diserang oleh orang kafir…”
ii. Al-Sunnah yang bermaksud;
‘Ya’la bin Umayyah pernah bertanya kepada Umar bin al- Khattab, “Kenapa kita perlu mengqasarkan solat sedangkan kita berada dalam keamanan?” Lalu beliau menjawab, “Aku telah bertanya kepada Nabi s.a.w., dan Baginda bersabda, solat qasar itu adalah sedekah yang Tuhan telah bersedekah kepadamu, maka terimalah sekalian kamu akan sedekah- Nya”
(Riwayat al-Nasa’i dan Abu Daud)

1.3 Jarak Dibenarkan Qasar
Dua marhalah iaitu empat burudin di mana setiap burudin mempunyai empat farsakh dan setiap farsakh terdiri daripada 5514 meter mengikut kiraan moden. Dari itu, dua marhalah adalah bersamaan 89 kilometer.

1.4 Syarat Solat Qasar
i. Hendaklah pelayaran atau perjalanan itu diharuskan oleh syara’.
ii.Jauh pelayaran atau perjalanan itu tidak kurang daripada dua marhalah (89 kilometer / 56 batu).
iii.Berniat qasar di dalam takbiratul ihram.
iv.Tidak berimam dengan orang yang solat tamam (sempurna).
v.Hendaklah solat yang diqasarkan itu terdiri dari solat empat rakaat.

1.5 Contoh Niat
أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا لله تعالى
(Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat Qasar kerana Allah Taala)
2.0 Solat Jama'

2.1 Takrifan
Solat Jama’ terbahagi kepada :
i. Jama’ Taqdim iaitu mengerjakan solat Zuhur dan solat Asar dalam waktu Zuhur atau solat Maghrib dan solat Isya’ dalam waktu Maghrib.
ii.Jama’ Ta’khir iaitu mengerjakan solat Zuhur dan solat Asar dalam waktu Asar atau solat Maghrib dan solat Isya’ dalam waktu Isya’.

2.2 Syarat Solat Jama’

2.2.1.Solat Jama’ Taqdim
i.Hendaklah bersolat secara tertib iaitu mendahulukan solat Zuhur daripada solat Asar dan solat Maghrib daripada solat Isya'.
ii.Hendaklah niat Jama’ Taqdim di dalam solat pertama sebelum salam tetapi yang afdhalnya di dalam takbiratul ihram.
iii.Berturut-turut di antara solat yang dijama’kan itu.
iv.Berkekalan pelayaran atau perjalanan itu hingga takbiratul ihram solat yang kedua.
v.Berkeyakinan adanya waktu solat yang pertama (Zuhur atau Maghrib) berkekalan sehingga didirikan solat yang kedua (Asar atau Isya’).
    2.2.2. Solat Jama’ Ta’khir
    i.Hendaklah berniat jama’ dalam waktu pertama iaitu Zuhur atau Maghrib.
    ii.Berkekalan pelayaran atau perjalanan hingga memberi salam solat yang kedua.
    2.3 Contoh Niat

    2.3.1 Jama’ Taqdim

    i.Jama’ Taqdim Empat Rakaat
    أصلي فرض الظهر اربع ركعات مجموعا إليه العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur empat rakaat dihimpunkan kepadanya Asar tunai kerana Allah Taala)
    ii.Niat Jama’ Taqdim Beserta Qasar
    أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا مجموعا إليه العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat dihimpunkan kepadanya Asar tunai kerana Allah Taala)

    2.3.2 Jama’ Ta’khir

    i.Jama’ Ta’khir Empat Rakaat
    أصلي فرض الظهر اربع ركعات مجموعا إلى العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur empat rakaat dihimpunkan kepada Asar tunai kerana Allah Taala)
    ii. Niat Jama’ Ta’khir Beserta Qasar
    أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا مجموعا إلى العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat dihimpunkan kepada Asar tunai kerana Allah Taala)



    BE Baru 2012


    Rata-rata ramai blogger dapat BE hari ni bersamaan dengan hari Jumaat nan indah kan, MJ pun tak terkecuali dapat BE baru jugak merangkumi BE ke 3 untuk tahun 2012, alhamdulillah syukur walau jumlah tak seberapa MJ tetap bersyukur :) Terima kasih Nuffnang dan penaja :D




    BE KUNING baru je masuk baru-baru ni dan pagi ni masuk lagi 1 BE iaitu Volkswagen Sedan  Jom sesiapa yang berminat untuk pandu uji kereta mahal ni, mana tau hati terpaut dan berkenan nak beli sebijik :)

    MJ biarlah setia dengan En Silver dulu, maklumlah tak samapi sebulan dia dengan MJ, takleh curang lagi la :)


    Senarai Hotel Murah/Bajet sekitar Jalan Masjid India/Jalan TAR, Kuala Lumpur


    Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik MJ bersama suami ke Kuala Lumpur baru-baru ni untuk menghadiri Majlis Sepetang Bersama Blogger berjalan dengan lancar, walau ada berkali-kali sesat jalan di Kuala Lumpur,heheee tu guna GPS ha, kalau takdak GPS pakai 10-20kali la berenti tanya orang kot :)


    Sebelum ke KL, MJ ada membuat tinjauan beberapa HOTEL BAJET di sekitar Jalan Masjid India tu (nak cari yang murah je) nak terus gamble ke sana takut hotel penuh pulak maklumlah hari minggu kan. Susah jugak nak dapatkan senarai hotel2 yang ada kat sana secara jelas, dari pencarian maka ada beberapa HOTEL MJ akan senaraikan yang boleh menjadi panduan buat semua terutama sekali MJ, mana tau di masa akan datang nak ke sana lagi kan, boleh rujuk sini :)

    Ada beberapa hotel di bawah ni memang dekat sesangat kalau nak ronda dekat Jalan Masjid India mahupun Jalan TAR ;) Boleh jalan kaki je, @ dari dalam bilik boleh nampak dah suasana sekitar.


    Masa kami tanya bilik ni berharga RM90 Queen Size-tapi disebabkan Lif rosak dapat pulak tingkat 4, 
    terus angkat bendera putih..hehee
    Tel : 03-40452323


    2. Perfect Class Hotel - Harga bilik bermula dari RM20.00 RM85.00 dan ke atas
    Berdekatan dengan Food Court
    UPDATE by ZIZIL RM85 starting price


    3. Palace Hotel  harga bilik bermula RM 140 Queen Size 
    Tel : 03-26986122


    4. Hotel Hibiscus City berdekatan dengan Jakel (ada 2 tempat dan 1 lagi di Pudu)
    Harga bilik bermula RM 128.00 Queen Size
    Tel : 03-26975350


     5. Hotel Noble  RM 158
    Tel : 03-26917111



    Harga bermula RM 155.00
    Tel : 03-23027555

      7. Frenz Hotel RM 150.00++
    Tel : 03-26937878


    8. Citin Hotel  RM 155.00++
    Tel : 03-26932999

    9. Selesa Inn Kuala Lumpur  RM 125.00++
    Kesemua harga yang dinyatakan di atas adalah tertakluk pada masa dan tidak termasuk cuti sekolah, harap maklum, harga tersebut adalah sebagai panduan, MJ tanya untuk bermalam pada hari Sabtu.



    Labels

    Adamson Hotel Kuala Lumpur (2) Adat Perkahwinan India (1) adik kemalangan (5) Agar-agar Milo (2) Ais Kacang Maklom (1) Ais Kacang sedap di Penang (2) Aiskrim Goreng sedap (2) aiskrim kek (14) Akademi Fantasia (3) aksi terlampau (12) Alamat Jalil Coconut Shake (1) Almari MJ (2) Ana Rafali dan Suami (1) Anak Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Halina (1) Angin dalam Badan (1) angry bird (2) Animasi Kartun (1) Anne Ngasri (2) Anniversary (9) Apa itu berkabung dalam Islam (1) Apom Polkadot (3) Asam Gelugor aka Asam Keping (1) Ashraf Muslim (1) Assignment (1) astro (2) Asyraf Muslin dan Wan Sakinah (1) Avon (11) Ayam Dendeng (2) ayam goreng rempah (2) Ayam Percik (1) Azza Elite (2) Bagaiman Cara untuk Menabung (1) Bahaya Cyst (1) Bahaya GLA Complex Shaklee (1) Bahaya Kencing Tikus (1) Bahtera Nabi NUH (1) BAJET 2012 (5) Baju Pengantin Diana Amir (1) baju tunang (1) balotelli (1) Banjir Kilat di Cameron Highland (1) Batik Pants (1) Baucer Buku 1Malaysia (BB1M) (3) Bayaran Balik Pinjaman (1) BE nuffnang (42) beauty Umaira (1) Bedak Arab KokuRyu (2) Bedak Miyami (2) Bee Hives Bun with Butterscotch Sauce (1) Beef Lasagna Cheese (4) Bekam adalah Sunnah (2) Belajar secara Sidang Video (1) Ben Ashaari (3) Bencana Alam (1) Bercuti di Melaka (1) Bercuti di Taiping (1) Berita Sensasi (3) berita terkini (3) Birthday Suami (9) Biskut Lasagna (1) Bisnes Pelekat Pantz (3) Blogger Kelantan (1) blogger Kuala Lumpur (11) Blogger Perak (1) Blogger Utara (8) Boikot Israel (1) boikot mc donald (1) bolasepak (1) bomoh VIP penipu (1) Bonus Raya 2013 (1) Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (1) Borang BR1M online (1) borong.com.my (3) buku denaihati (1) Bunga Pandan (1) Burger Bakar (1) Burger Besar (1) Burger King (5) Burger King Penang (2) Burger KOMTAR (1) Butik Fareeda Permatang Pauh (1) Butter Prawn sedap (2) Cable Car Langkawi (1) Cameron Highland (17) Candy Crush Saga (1) cantik (72) Cantik dengan Omega Guard (1) car loan (1) Car Loan Calculator (1) Cara Berbekam Angin (1) Cara Berkesan untuk Menabung (1) Cara Dekorasi Bajet (5) cara membawa masuk barang ke malaysia (3) Cara Membuat Burger (1) Cara Menangani Perut Buncit (1) Cara Mencegah Penyakit (1) Cara Mencuci Usus (1) Cara Mengingati Allah SWT (1) cara mengira cukai (3) Cara menguji Personaliti (1) Cara Menjaga Usus (1) Cara Menunaikan Solat Qasar dan Jamak (1) Cara Merawat Kaki Bengkak (1) Cara mudah nak lipat baju (1) Cara Solat (1) Cara ubati Denggi (1) Cashout Nuffnang (2) Celebrate Birthday (13) Celoteh MJ (129) Cendol Maklom (1) Cendol sedap (1) ceramah (2) Char Koaw Teow Sungai Dua (1) Cheese Tart sedap (1) Cheezy Magik (1) Cheque Exabytes (2) Cheque HOT FM (1) Cheque Nuffnang (4) Chicken Chop (1) China (1) Chuchuk Chuchuk Raja Uda (1) churpchurp (15) Ciptaan Allah SWT (2) COACH For Sale (1) Coconut Shake (3) coklat (2) Coklat Crepe (1) contest (32) CoQ Health Plus Shaklee (1) Cover Samsung USAMS (1) CPUV Earning (11) CPUV Nuffnang (11) Cryptography Code (1) Cucur Jagung sedap (1) cukai kastam (4) Cuti-Cuti Malaysia (9) CY 2000 (1) Dakwat Kekal PRU13 (1) dalam negara (9) De Pauh Garden (1) Dejavu di Kinabalu (1) Dekorasi Simple by MJ (6) Demam Denggi (2) Denaihati (29) Diana Amir dan Suami (1) Diskaun PTPTN 10% (1) Ditipu dengan Western Union (1) Dividen dan Bonus ASB (1) DIY Fridge (1) DIY Peti Ais (1) Doa Dhuha (1) Doa di bulan Ramadhan (1) Double Stemcell (1) Download Movie (1) Drama Dejavu di Kinabalu (1) drama Melayu (2) duit malaysia (2) dunia artis (58) duti import (3) DVD 30 Juzuk al Quran Beserta Terjemahan (1) DVD al-Quran (1) e-Qurban Kemboja (1) Eagles Feeding Langkawi (1) Emperial Horse Wallet (1) endorscope (6) Ephyra membantu untuk Hamil (1) Ephyra meningkatkan kesuburan (1) EURO 2012 (1) Exabytes (1) Exam USM (15) External Hard Disk (1) Eyriqazz vs Denaihati (1) Facebook Fanpage (2) Fadilat Bulan Rejab (1) Family Day (4) Fareeda Aisya 3 Layer (1) Fasha Sandha dan Jejai (3) Fesyen (23) Filem Ombak Rindu (1) Firas (29) Fizo Mawar bersanding (1) Followers (15) free sample (1) Fridge Magnet (17) Fridge Magnet Oversea (3) Frozen Food (1) Gaji Minimum Swasta (1) Gambar Faizal Ismail (1) Gambar Fara Fauzana (1) Gambar Pelik (1) games (2) Gaviscon Advance (1) Gempa bumi (1) Genggam Fatimah (1) Get Clean Home Set Shaklee (1) GiveAway (95) GLA Shaklee berisiko (1) GLA Shaklee punca ketidaksuburan (1) GST (1) GUESS (4) hadiah (66) Hadiah Anniversary (5) Hadiah Birthday (6) Hadiah Contest 2013 (13) Hadiah Contest 2014 (1) Hadiah Hari Ibu (1) Hadiah untuk SIRIM (1) Hadiah untuk SUAMI (1) Hadiah Wang Tunai (11) Haiwan Pelik (1) Handbag COACH (2) Handmade Frame (1) Hanger Tudung (1) happy (42) Happy Anniversary (5) Hari Kemerdekaan (1) Hari Raya Aidil Adha (1) Hari Raya Puasa (41) Hasil BerNuffnang (1) Header Baru (3) Header Raya (1) heartbeat (10) Henna Mehendi (1) herblax Shaklee (1) himpunan bantah GST (1) hobi masa lapang (1) HomeMade Aiskrim (2) HomeMade Burger (2) Homemade Burger Bakar (3) Homemade Meatball (1) HomeMade Nasi Arab (1) Homestay Murah di Melaka (1) Homoseksual (2) Hospital Seberang Jaya (1) Hotel Bajet (3) Hotel Bajet/Hotel Murah (3) Hotel Murah di Kuala Lumpur (3) Hotel Murah di Melaka (1) Hotel Singgahsana Petaling Jaya (1) Hotel/Homestay di Melaka/Johor (2) hukum berkabung bagi Islam (1) Hukum Bertafakur (1) Hukum memakai Inai Lukis (3) Hukum Menyebut OMG (1) Ibadah Korban Online (1) ibadah puasa (4) Ice Blended Coklat sedap (1) Ikan Bawal Panas (1) Ikan Siakap 3 Rasa (1) Ikan Siakap Percik (1) Ikan Siakap Sweet Sour (1) Ikan Terubuk Masin (2) Ikan Terubuk Percik (1) Ilhan (10) ilusi optik (2) Inai Henna (3) Inai lukis (3) Indonesia (1) iniesta (1) iPhone 5 Contest (2) iPhone 5 Gadget Impian (7) IQ (5) Irma Hasmie (3) Irma Hasmie Mengandung (2) islam (15) Islam Agamaku (19) isu agama (1) Isu negara (1) Izyanty Collection (1) Jadual Konsert Mania (1) Jadual Puasa 2012 (1) Jadual waktu Imsak dan Berbuka Puasa tahun 2013 (1) JAKIM (1) Jalan Masjid India (1) jalan-jalan (19) Jalil Coconut Shake (2) Jalil Coconut Shake Bandar Perda (1) jamuan raya (6) Jangkaan Kiamat (1) Jemputan ke Rumah Terbuka (4) Jenis Cyst (1) Jenis-jenis Hadis (1) Jeruk Buah Penang (3) Jeruk Magga AsamBoi (1) Jeruk Pelam Asamboi (1) Join Contest (74) juadah berbuka (6) Jualan Penghabisan Stok (3) Juara bola sepak EURO (1) Jumpa Blogger (6) Kad Kahwin Fasha Sandha (2) kad raya (8) Kaedah Rawatan Bekam Angin (2) kamera (9) Kami di Lumut (1) Karnival Kerjaya (1) kartun (1) Kasut Baru (2) Kasut Le Sandae Zalora (1) Katil MJ (1) KBC Rantau Panjang (1) Kebaikan CoQ Health Plus (1) Kebaikan Lecithin (1) Kebaikan Omega Guard Shaklee (4) Kedah Darul Aman (3) Kedai Kacang Bagan (1) Kegunaan Basic H Shaklee (1) Kegunaan Duit Nuffnang (1) Kehilangan Pesawat MH370 (3) Keistimewaan ESP (2) Keistimewaan Vitalea Shaklee (1) Kejora dan Bintang (1) Kejutan di Hari Lahir (1) Kek Biskut Marie (1) Kek Coklat Sedap (1) Kek Lapis Sarawak (2) kekabu (1) kelakar (16) Kelantan (8) Kelebihan Al Quran (2) Kelebihan Alfalfa (1) Kelebihan Bulan Rejab (1) Kelebihan dan Khasiat ESP (1) Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP) (1) Kelebihan Ephyra (4) Kelebihan Mealshake (1) Kelebihan menjadi ahli Shaklee (1) Kelebihan Pad Hygiene (1) Kelebihan Vitamin C Shaklee (3) Kelebihan Water Pitcher Shaklee (1) Kelebihan/Khasiat ESP (1) Kementerian Kesihatan (1) Kempen Si Hijau (1) Kenaikan Gaji 1KGT (1) Kenaikan Gaji Kerajaan 2013 (1) kenangan (8) Kenangan di tahun 2013 (1) Kenangan di Tahun 2014 (4) Kenduri (9) Kenduri Doa Selamat (1) kenduri kawen (25) Kenduri Kesyukuran (2) keputusan GA (26) keputusan Peperiksaan (3) Keputusan PRU13 (1) keputusan SPM (2) Kerabu Sotong (1) keracunan (1) Kerepek Ngaku Arrowhead (1) Kereta yang Diubahsuai (2) kes bunuh (3) Kesan setelah mengambil GLA Shaklee (1) KeyChain (1) khalifah ganti superman (1) Khasiat Air Dayang Bunting (1) Khasiat Nenas Batu (2) Khasiat Nestle Bliss (1) Khasiat Susu Kambing Segar (1) Khasiat Telur Angsa (1) Khory Steamboat Yong Taufu Sungai Petani (1) khulafa ar rasyidin (3) Kisah Abu Bakar as Siddiq (1) Kisah Kereta MJ (3) kisah tauladan (10) Koaw Teow Th'ng (1) Kobis Tiruan (1) Kolagen Powder Shaklee (1) Koleksi Carlo RINO (3) Koleksi Firas (1) Koleksi Header Blog (1) Konsert Mania (1) kontroversi (1) Konvo USM (4) Konvo USM ke 48 (2) kotak sembang (2) Kuah Rojak Mak Bee sedap (1) Kuala Lumpur (1) kuih raya (10) Kuih Siput (1) kupon (10) kupon KFC (6) Kursus Intensif USM (3) Ladang Teh Boh Sg Palas (1) Laksa Janggus (1) Lampu Tidur Romantik (1) layan (124) Lecithin Shaklee (3) Lelong barang bawah RM50 (1) Lemon Cheese Cake (1) Lens Nikon 50mm (1) Letgo Item (1) Letgo Wardrobe (1) Lirik Lagu (2) Lisa Surihani (1) Lokasi dan Tarikh Ujibakat Bintang Mencari Bintang (1) Lost World of Tambun (4) luar negara (5) lucu (15) lukisan termahal didunia (1) Lumut (5) M'c Donalds (5) Macarons (1) Machu Pichu (1) Magnet Board FM (1) Majlis Persandingan Fizo Mawar (1) Makan Sedap (60) Makan Sedap dan murah di Sungai Petani (1) Makaroni Baked Cheese (1) Makeover Fridge (1) Maksud PJJ (2) Mandi di Private Pool (1) Mandi Wap (1) Masakan Pasta (1) mascara (1) masjid (1) masker wajah (2) Masterchef Penyingkiran (1) Masterchef Selebriti Malaysia 2 (1) Mayang Mengurai (1) Maybank ATM Card (1) ME Nuffnang (15) Meatball Abg Burn Bandar Perda (1) Meatball IKEA (4) Mee Sotong Padang Kota (1) Mee Sotong sedap (3) Mee Udang Paksu Juru (2) Mee Udang Pulau Sayak (1) Mee Udang Special (1) Mega Giveaway Celoteh MJ (2) Melaka (1) melaleuca (1) Menang GA (63) Menu Barbeque BBQ (2) Menu Berbuka Puasa (3) Menu di Victoria Station (1) Menu Diet Atkin (3) Menu Hari Raya (8) Menu Rumah Terbuka (3) Menu Sarapan (1) mesir (1) MH370 MAS Hilang (3) Mineral Coffee Hai-O (1) Misteri Villa Nabila (1) movie (1) Muat Turun Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 (1) mukjizat (3) Murtabak Telur (1) Mushroom Sup Pizza Hut (1) mutiara kata (3) My Best Moment (2) my birthday (10) My Graduation (1) My Koleksi (7) My Mum (1) Nabi Adam a.s (1) Nan Cheese Meleleh (1) Nasi Arab Al-Bayt (1) Nasi Arab Bandar Perda (2) nasihat (19) Nasihat Suami Isteri (2) negara yang bertanding dalam EURO (1) Neotel Hotel Kuala Lumpur (2) Niat Solat Qasar dan Jamak (1) Nikah Kawen (19) Nikon D90 (12) Nora Elena Vs Novel Kasih Suci (1) nuffnang (53) Olimpik 2012 (1) Ombak Ganas (1) Omega Guard Shaklee (4) Omega Gurad Shaklee (3) on9 visitor (28) online (8) Oreo Cheese Cake Gebu (1) Oreo Cheese Cake Strawberry tanpa gelatin (1) Oreo CheeseCake (3) Original Handbag COACH (1) Ostematrix Shaklee (3) ovarian cysts (8) Panasonic Viera (1) Panggilan Palsu (2) Panorama TV1 (1) Pantai Bagan Ajam (2) Pasar Besar Siti Khadijah (1) Pasar Bisik Kota Kuala Muda (1) Pasar Ramadhan (1) Pasembor Sedap (1) Pathlab Penang (1) Pati Ikan Haruan (1) Pegangan (17) Pekeliling 2012 (1) Pekeliling 2013 (1) Pelikat Pants (1) Peluang Kerjaya (1) pemenang (49) Pemenang Top komen (2) Penapis Air Portable (1) Penapis Air Shaklee (1) Pencapaian Terbaik Celoteh MJ (3) Penetapan Gaji Minimum (1) pengalaman (13) Pengalaman belajar secara PJJ (5) Pengalaman HSG Test (2) Pengalaman Menggunakan Western Union (1) Pengalaman On Air di Radio (1) Pengkalan Hulu (1) Pengumuman (37) penipuan (1) Pensonic Warehouse Sale (1) Penyampai Hot FM (1) Peppermint Ginger Plus (1) Perak (4) peraturan dan undang undang kerajaan (3) Percutian Kami (3) Performance Drink Shaklee (1) Perfume (2) Perfume Burberry (1) Perfume Calvin Klein (1) Perfume CK (1) Perfume Kim Kardashian (1) Perfume Paris Hilton (1) Perkahwinan Artis (4) permit import (3) Pernikahan Anne Ngasri (1) Pernikahan Artis Malaysia (1) Perodua Alza (6) pertunanganku (2) pesakit (19) Petaling Jaya (1) petua (12) Petua ubati batuk (1) Petua ubati Patah/Retak (1) Petua ubati sesak nafas (1) Phoebe Ribbon Chiffon (1) Photo Konvokesyen USM (1) Photo with BFF (1) photography (1) picaso (1) PilihanRaya (1) Pisau Magik (2) Pisau Zebra (3) Pizza Hut Big Box (3) Pizza Hut Promotion (8) Pizza Hut Vs Domino's Pizza (2) PJJ di USM Penang (14) Popcorn Ayam (1) Popia Milo (3) Popia Nestum (3) Portable Power Bank (12) Potluck (3) Power Bank 12000mAh (1) Power Bank 13800mAh (2) Power Bank 2800mAh (1) Power Bank 8000mAh (2) pray for gaza (1) Preloved Carlo Rino (1) Pretzel Almond (1) Pretzel Oreo (1) Primavera Shoes (1) Produk Shaklee (29) Program Affiliate AssignJobs (1) Program Realiti TV3 (1) promosi hebat (25) Promosi Tudung Murah (1) Prosedur membuat Rawatan Kehamilan (2) Proton Preve (2) Proton Terbaru (1) PTPTN Info (2) Puasa Ramadhan (6) Puding Milo Lapis Oreo (1) Pulau Beras Basah (1) Pulau Langkawi (9) Pulau Pinang (21) Punca Demam Denggi (1) Punca Gastrik (1) Punca Sesak Nafas (1) Puncak Gunung Brinchang (1) Pusat Pelancongan (31) Pusat Peranginan di Malaysia (1) Qi Razali dan Nelydia Senrose (1) Quran (2) Ramalan Kiamat (1) Rantai Tangan Hilang (1) Rashidun Caliph Conference 2014 (1) Rawang Burger Bakar (2) Rawatan Kesuburan MJ (6) Rebat Bil Elektrik (1) Rekod Baru (4) Rempah Nasi Arab (1) rempah sauna (1) Renungan Bersama (1) Resepi (35) Resepi Aiskrim (2) Resepi Aiskrim Goreng (4) Resepi Ayam Dendeng (2) Resepi Ayam Goreng KFC (1) Resepi Ayam Goreng Rangup (1) Resepi Ayam Mudah (2) Resepi Ayam Percik (1) Resepi Ayam Sedap (3) Resepi biskut Meringue (1) Resepi Burger sedap (1) Resepi Cucur Roti (1) Resepi Daging Dendeng (1) Resepi Durian Crepe (3) Resepi Ikan Siakap Sedap (1) Resepi Juadah Berbuka (6) Resepi Kek Batik (1) Resepi Kek Biskut Marie (1) Resepi Kek Minyak Kukus (1) Resepi Kek Sedap (1) Resepi Koaw Teow KUNGFU (1) Resepi Koaw Teow Ladna (1) Resepi Koaw Teow Th'ng (1) Resepi Kuah Percik (1) Resepi Lasagna Atkin (1) Resepi Lasagna Telur (1) Resepi Mudah dan Sedap (1) Resepi Mushroom Sup sedap (1) Resepi Oreo Cheese Cake (1) Resepi Popcorn Ayam (1) Resepi Popia Goreng (1) Resepi Puding Jagung (1) Resepi Puding Laici (2) Resepi Puding Oreo Coklat (2) Resepi Puding Roti (1) Resepi Puding sedap dan mudah (2) Resepi Puding Triffle (4) Resepi Roti (2) Resepi Roti berinti Daging dan Cheese (1) Resepi Roti Sarang Lebah (1) Resepi Samosa (1) Resepi Sotong Kangkung (1) Resepi Spagethi mudah (2) Resepi Sup Tulang (1) Resepi Udang (1) Resipi (8) Restoran Bara Grill Taiping (1) Restoran Chuchuk Chuchuk (1) Restoran Cina Muslim di Kajang (1) Restoran Fais (1) Restoran Mohd Chan Abdullah (2) Restoran Qasar Hadramawt Bandar Perda (1) review blog (8) Review Ephyra (3) Review Hotel (1) Ring Stand Hanger Single (1) Risiko kekurangan Protein (1) RnZ Cosmetic (1) Romantika di Sungai Petani (1) Roti Daging Cheese (1) Roti Gulung Sosej (1) Roti Nan Cheese Sedap di RSMY (1) Roti Paung Terengganu (1) RSMY House of Real Beriani (1) RSS feed (1) rumah tangga (20) Rumahku Syurgaku (1) rusuhan (1) Sabun 3 layer (1) Sabun BERAS (1) Sabun Collagen (1) Sabun Gluta Kojic (1) Sah puasa selepas berjunub (1) Salad Ayam (1) Salak Denai Chalet (4) sale (9) Saloma Bistro Kuala Lumpur (1) Saman Hadlaju (1) Sandwich Sedap (1) santai (1) Sarawak (1) SBPA (4) SC Sanitary Pad Cosway (1) Scha dan Awal (1) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Coca Cola (4) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Hot FM dan Coca Cola (4) sedap (22) sedih (21) Segmen Eyriqazz (1) Sejarah Komputer (1) seksi (1) Selsema dengan Vitamin C Shaklee (1) Semanis Kurma TV9 (1) Seminar Buat Duit dengan Blog (1) Seminar Wordpress (3) Senarai Calon Parlimen PRU13 (2) senarai peserta (20) Sepanyol vs Itali (1) Sepetang Bersama Blogger (5) Set Berpantang Shaklee (1) Set BUASIR (1) Set Ibu Hamil Shaklee (1) Set Menyusu Shaklee (2) Set Senggugut (1) Setem Koleksi Terbaru (1) Shawl Handmade yang cantik (1) Shopping Online (1) Siapa perlukan ESP (2) Side Income (2) sihat (15) Sihir dan Santau (1) Sijil HALAL (1) Simply Siti (1) simulator (1) Singapura (1) Sinopsis Bukan Bidadari (2) sinopsis KHILAF (1) Siput Kepah (1) Siti Nurhaliza (1) Skin Laptop (1) Skrin Netbook Pecah (1) Sling Bag CARLO RINO (1) Slot Lestary TV3 (2) Smockey Bear Chicken (1) Smockey Bear Lamb (1) Somtam Campur (1) Sooft Book Washable for children (1) sosilawati (1) Sotong Kangkung (1) SPA (3) Spagethi Meatball sedap (2) Steamboat dan Yong Taufu murah (1) Stokin Kaki Scholl (1) Stokin Scholl Sleeping (1) Strawberry Cheese Cake (2) Strawberry Park Resort (6) suami isteri (30) Sumbangan Rumah Anak Yatim (1) Sundae Ice Cream (1) sunnah wal jamaah (1) Sunset (1) Suplement tenaga ketika berpuasa (1) Surprise Birthday (1) Susu Kambing sedap (1) SX150 IS (2) Syarat Pinjaman Kereta Ketat (1) Syarat Sah Puasa (1) syiah (2) Taj Mahal (1) tan sri ali hashim (1) Tanda menghidapai Cyst (1) Tandoori Chicken Naan Cheese (1) Tapak Iklan blog Celoteh MJ (1) Tapak Pesta (1) Tarikh mengundi PRU13 (3) Tasik Dayang Bunting (1) teka-teki (15) teknik- teknik fotografi (1) Telefilem KHILAF TV1 (1) temuduga (2) Tepung Magik (1) terima kasih (116) Testimoni B-Complex (1) Testimoni Basic H Shaklee (1) Testimoni Ephyra (3) Testimoni ESP (2) Testimoni GLA Complex (2) Testimoni kecewa SalamFone (1) Testimoni Mineral Coffee (1) Testimoni Ostematrix Shaklee (2) Testimoni produk Double Stemcell (1) Testimoni Set Kurus Shaklee (3) Testimoni Set Menyusu Shaklee (3) Testimoni Set Subur Shaklee (1) Testimoni Shaklee (2) Testimoni Vivix (3) Testimoni Zalora (1) ThePopLook (5) Tiket Wayang Free (3) Timbalan Ketua Pengarah Kastam ditembak (1) tips (14) Tips buat suami isteri (1) Tips Menabung dengan Berkesan (1) Tips Menyimpan Susu (1) Tips pemilihan Tudung (2) Tips Rumah Tangga (1) Tiram Goreng Tepung (1) titanic 2 (1) Tonsil Bengkak (1) top komen (10) Tragedi MH17 (1) Transaksi Luar Negara (1) Triple Stemcell (1) Trying To Conceive (6) Tudung Bawal al Shawl (1) Tudung Chiffon 3 Layer (5) Tudung Layer Kanak-Kanak (1) tutorial (10) Tutti Frutti (2) Twitter (1) Ujian Darah untuk Kesuburan (1) Ujian Pap Smear dan HSG Test (2) Update Bloglist (1) USM Penang (22) Ustaz Ahar Idrus (4) Ustaz Don Daniyal (1) Ustaz Zaharuddin (1) Vibrance Kegel Device (1) Victoria Sandwich (1) Victoria Station Seberang Jaya (1) video (9) Virus Infection vs Demam Denggi (1) Waller PRADA (1) Wallet (4) Wallpaper Dinding Rumah (1) Wallpaper Fridge (1) Wallpaper Kaison (1) Wang Kelian (1) wang kertas siri baharu (1) Watie Elite (1) Western Union Selamat (1) Wordless Wednesday (35) Yacht Langkawi (1) Yee Mee Sizzling (1) Yong Tau Fu sedap di Bagan (1) Yusry KRU (1) Zalora Malaysia (1) Zinc Complex Shaklee (1) zuriat (2)