Jika berminat boleh email normj1001@hotmail.com (lowercase)

Pengumuman Gaji Minimum Sektor Swasta-30 Apr 2012

Pengumuman DS Najib Tun Razak megenai penetapan Gaji Minimum bagi negeri-negeri seluruh Malaysia, dan akan dikaji dari semasa ke semasa bergantung kepada keadaan ekonomi negara.


1.       Semua sektor-tidak termasuk domestik (pembantu rumah, tukang kebun) RM900 sebulan @RM4.33 sejam, Sabah, Sarawak dan Labuan RM800 @ RM3.85 sejam
2.        Tarikh mula kuatkuasa adalah 6 bulan setelah penetapan gaji diwartakan
3.       Tidak termasuk Firma profesional, klinik gigi dan kesihatan serta firma guaman


    "Tarikh mula kuat kuasa pelaksanaan gaji minimum ialah enam bulan daripada tarikh Perintah Gaji Minimum diwartakan," katanya semasa berucap pada majlis Pengumuman Gaji Minimum Sektor Swasta di sini Isnin.


      Maklumat lanjut klik SINI

Alhamdulillah syukur ada rezeki untuk MJ pekerja swasta dan semua pekerja swasta yang lain, tunggu TOP MANAGEMENT buat decision untuk kami2 di peringkat sederhana :)

My Nikon D90

Syukur alhamdulillah akhirnya dapat juga memiliki Gagdet Idaman, terima kasih Denaihati kerana merealisasikan impian MJ selama ni, dan tak lupa buat SEMUA RAKAN BLOGGER,FB yang turut sama membantu MJ, TERIMA KASIH..


Diambil dari FB MJ



Nanti MJ 'up' cerita pasal Kamera baru ni ye, hari ni MJ bercuti, nak 'panas' lambat sikit..hehehe

Majlis Berinai Fasha Sandha

Jom kita layan beberapa keping gambar Fasha Sandha di majlis berinai kecil sebelum mereka dinikahkan pada 27 April 2012. Kredit gambar di SINI
Mereka bakal diijabkabulkan di sebuah Hotel di Kuala Lumpur dan bukannya di rumah Fasha.





 
Tahniah pada Fasha dan Jejai, moga perkahwinan kekal bahagia selalu ye.. :) Oh ya, Linda Jasmine dah selamat melahirkan anak ke-3 bernama Tengku Cleopatra, TAHNIAH!! 

 

Sedih dengan apa yang berlaku kepada MySilver

MJ dilanda mood sedih di hari Jumaat, adat la kan bila kita gembira pasti akan ada duka menanti, tapi MJ alami peristiwa suka duka dalam 1 masa, apapun MJ bersyukur dan redha serta berharap perkara ini tidak menjadi parah.

Ini adalah luahan hati MJ sebagai pengguna, jika masalah ini tak dapat diselesaikan dengan baik oleh 'mereka', MJ akan mengambil tindakan susulan... :(  'Customer always Right'

Seperti yang sedia maklum, MySilver adalah kesayangan MJ, almaklumlah benda baru kan sapa tak sayang lebih :) Tapi ada perkara tak sepatutnya telah terjadi kepada 'dia' yang masih 'suci', huwaaaaaa :(



Maaf tak dapat nak bercerita lanjut lagi sebab MySilver kena tahan dulu untuk sementara waktu, harap mereka dapat selesaikan masalah ni dan MJ taknak ianya menjejaskan kepercayaan MJ.


p/s : Tensi sebab MJ beli baru dah buat hal, lainlah kalau 2nd hand boleh terima lagi - Mood terlalu sedih..

Rezeki di hari Jumaat | Jom support Denaihati

Salam pagi Jumaat nan indah tidak seceria dengan hati MJ yang kini gundah.
 Ada 2 berita untuk MJ, 1 happy dan 1 lagi sedih dan di bloglah tempat MJ berkongsi.


Berita gembira ialah MJ menang Cash RM 10 dari blog Eyriqazz -Alhamdulillah
Dan 1 lagi Kamera Idaman bakal dimiliki - Alhamdulillah syukur, terima kasih kepada penaja dan juga kepada  Denaihati



Owh ya, apapun sebelum MJ nak mintak tolong korang untuk
 KOMEN, RT dan LIKE entry DENAIHATI banyak2 :) Kita sama2 support
 PENAJA NIKON D90 MJ ni ye :)

Klik Gambar ni untuk terus mengomen dan membantu :)



Berita sedih selepas ini ye, biar MJ mengulit kegembiraan dulu...heheeee ;)




Jom Pekena Mee Sotong dan Coconut Shake

Lunch ni MJ akan p pekena Mee Sotong dan Coconut Shake di Padang Kota Lama, Penang, Sedapnyerrrrrr dah lama tak makan...heheee :)


MJ keje belah seberang sini, kalau ada kerja di Penang baru dapat makan, weekend kedai tutup so takdapatla nak merasa..


 Gambar ABC je ada, tapi takpe tokey sama :)

Gambar atas ni masa MJ p makan tahun lepas, nak baca boleh klik MEE SOTONG Cerita lanjut untuk makan satgi menyusul nanti k ;) 


Al-Quran Penawar Segala Penyakit - Sihir dan Santau

Al Quran merupakan salah 1 rujukan terbaik jika kita ingin merawat segala penyakit, boleh dijadikan amalan selalu sebagai pendinding diri.


PERBUATAN SIHIR
Ayat 81-83 dari Surah Yunus ini boleh jadikan amalan untuk menghindar daripada perbuatan jahat sihir. Insya Allah. Baca pada minyak zaiton.

Setelah mereka campakkan (benda-benda itu), Nabi Musa berkata:" Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir; sesungguhnya Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat yang dikurniakanNya kepadaku); sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan. ( Yunus 10:81 )


"Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya, walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa". (
Yunus 10:82

Maka tidaklah ada yang beriman kepada Nabi Musa melainkan sebilangan kecil dari keturunan kaumnya, itupun dengan keadaan takut kepada Firaun dan ketua-ketua kaum mereka menyeksa mereka; kerana sesungguhnya Firaun bermaharajalela di bumi, dan sebenarnya ia dari orang-orang yang melampaui batas. ( Yunus 10:83 )


Santau
 

Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang mereka telah kerjakan dari jenis amal (yang mereka pandang baik), lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan. ( Al-Furqaan 25:23




Hindar Dari Perbuatan Jahat
 
Dibaca bermula pada "InnaRabbi..." hingga akhir ayat tersebut. Jadikan amalan untuk memohon pertolongan Allah menghindarkan daripada perbuatan jahat sama ada santau, sihir, atau makhluk2 halus yang lain. Insya Allah.
 
Dalam pada itu, jika kamu membelakangkan juga seruanku, maka tidaklah menjadi hal kepadaku kerana aku telah sampaikan kepada kamu apa yang telah diutus oleh Allah untuk menyampaikannya, dan Tuhanku akan menggantikan kamu dengan suatu kaum yang lain (setelah kamu dibinasakan); dan kamu pula tidak akan dapat membahayakanNya sedikitpun. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengawal dan Pemulihara tiap-tiap sesuatu." ( Hud 11:57 )

Doa Dhuha

Solat Dhuha kalau dijadikan amalan murah rezeki, insyaAllah :)



Ya Allah...
Sesungguhnya waktu Dhuha itu DhuhaMu,
Kecantikannya, kecantikanMu,
Keindahannya, keindahanMu,
kekuatannya kekuatanMu,
kekuasaannya, kekuasaanMu
perlindungannya, perlindunganMu.

Ya Allah...
Jika rezeki masih di langit, turunkanlah,
jika di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah,
jika haram, sucikanlah
jika jauh, dekatkanlah.


Berkat waktu dhuha,
kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu,
Limpahkan kepadaku
segala yang Engkau telah limpahkan
kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Cara Solat DHUHA boleh refer SINI

Pencarian 'hasil laut' yang Meriah

Sambungan dari entry WW : Cari Apa Ya? , nampaknya ramai yang pandai meneka dengan tepat.. hehee yela nak cari apa lagi kat laut ni kalau bukan makanan laut yang boleh dimakan kan? :)


MJ balik rumah mertua minggu lepas, dekat je dari rumah MJ, dalam 30-45min camtu sampai la. Ari Ahad tu MIL ajak ke Kuala katanya ramai dok p cari 'hasil laut' tu, rezeki dari Allah semua ni kan :)


Sesampai je kami di sana, MasyaAllah orang punyalah ramai sampaikan nak cari parking pun sesak, masa ni air laut surut petang, surut jauh pulak tu, dalam kul 9pm camtu baru air pasang semula.


Kekonon kitorang nak tengok je diorang ni mencari, tapi hati berkobar-kobar gak nak turut serta, MIL lak ajak mencari gak, hmmm apalagi kitorang ke 'tengah laut' tapi air cetek sangat, tengokla sampai hujung sana pun air cuma paras buku lali je (bagi orang dewasa la)

Memang meriah, semua mencari hasil laut dengan rezeki dari Allah, rasanya semua ini selepas kejadian Gempa Bumi baru-baru ni yang berlaku di Sumatera.

Dari anak kecil sampailah ke orang veteran semua pakat pulun do korek hasil laut :) Seronok tengok hasil yang dibawa pulang oleh mereka yang lain.

Cari jangan tak cari, guna tangan je almaklumlah tanah laut kan dah lembut, kuis sikit je tak perlu sampai ke dalam dah dapat hasil, bukan seekor, tapi boleh dapat dalam 1 tempat berekor-ekor tau :) Nak tau apa tak???



Ya, tahniah pada yang berjaya meneka dengan tepat pada entry WW tadi, memang KEPAH lah yang dicari :)


Tak henti-henti mereka mencari, 1 kepuasan diperolehi tau bila dapat hasil, tambahan pulak senang je nak dapat lagi la seronok, korek sini jumpa, korek sana jumpa, jalan depan sikit korek ada jugak, pendek kata di mana-mana pun jumpa ;)

Cubaan untuk menghasilkan SUNSET tapi masih kurang berjaya, almaklumlah bukan KAMERA BARU lagi ye, masih Kamera Kompak biasa ;)


Hasil yang kami bawa pulang, rasanya tak sampai sejam pun kami mencari berdua (MJ dengan MIL) dapat hasil sebegini, kalau lagi lama mencari mesti penuh 1 beg plastik..heheee


Macam-macam bentuk ada, ada kecik ada besaq, kata orang yang mencari di sana, kena p cari paling atas baru dapat yang besar2, tapi takpela lain kali boleh cari lagi...heheee

Korang makan tak SIPUT KEPAH ni? MJ biasanya rebus je pastu makan cicah dengan sambal kicap (hiris bawang dan cabai melaka pastu taruk kicap) memang layan abes :)

WW : Cari Apa ya?

Cuba teka apa yang sedang mereka semua buat tu? 



Khusyuk benar kan??

 Cantik tak??


Lokasi : Kuala Muda, Penang


Entry penuh menyusul selepas ini ye :)

1st time dapat assignment dari Churp-Churp

Buat pertama kalinya setelah lebih setahun bersama Churp Churp MJ dapat assignment, mula tak reti nak buat, pastu godek entry lama Cute Mum pasal ChurpChurp, pelan2 MJ try buat, ni dah 2kali buat dan kena reject, huwaaa dah buntu camne nak buat ha, entah betul ke idak apa yang MJ buat tu kan.. :)


MJ ena buat pasal produk Nestle dan Kit Kat


Pada kawan2 yang pernah buat assignment ChurpChurp ni ada tip dak? Harap sudi kongsi ye dengan MJ, saja nak mencuba selain dapat menambahkan ilmu kan ;)


p/s : Baru sampai ofis, pelan2 nak melawat kawan-kawan pulak..

M'c Donalds Promotion-Mc Nuggets 20pcs Free

Kepada penggemar Mekdi, jom order thru Delivery, dengan belian RM45 dan ke atas, korang boleh dapatkan free Nugget 20pcs :)


 Bila telepon nak order WAJIB cakap
'I have a FREE 20pcs McNuggets coupon'

Semalam baru syer pasal Food Promotion, ni ada lagi heheee


p/s : Entry Autopublish sebab pagi ni MJ ada KURSUS, petang baru masuk ofis.

Doa untuk mengelakkan diri dari menjadi mangsa Rogol, Bunuh dsb

Doa yang sesuai diamalkan untuk semua Muslimah, kebelakangan ni banyak kejadian yang tak diingini terjadi pada kaum WANITA khusunya kanak-kanak perempuan. Jadi marilah kita sama-sama mengamalkan DOA di bawah ni yang dikongsi dari artikel USTAZ ZAHARUDIN

رَسُولَ اللَّهِ  يقول من قال بِسْمِ اللَّهِ الذي لَا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ ثَلَاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلَاءٍ حتى يُمْسِيَ



 DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM  

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya"
(Riwayat Abu Daud, 4/323 ;   At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah  Syeikh Syuaib ; Hasan)


اللّهُمَّ اِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ اني آمَنْتُ بِكَ وَبِرَسُولِكَ وَأَحْصَنْتُ فرجي إِلاَّ على زوجي فَلاَ تُسَلِّطْ عَلَىَّ الْكَافِرَ



DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )


Jika kita pandai menjaga diri, insyaAllah, Allah akan turut menjaga dan memelihara kita, jika doa ini menjadi amalan tetapi masih berpakaian seksi, doa ini tidak mampu menjaga kita.


p/s : Jom sesama turut mengundi di SINI


Promosi FAST FOOD (KFC,BK,FishMarket)

Jom kita terjah mana-mana yang berkenan dengan harga promosi ni ye :)
Untuk keterangan lanjut boleh terjah website mereka ;)


Valid from 16 April - 20 May 2012
BK Super RM5
RM5 for each ala carte burger of the week
Add medium fries for RM1 only


Valid from 16 till 27 April 2012
Only from Monday to Friday

 
50% off on all large ramen dishes

 * Promotion not valid with any promotions, set meals, offers and discounts
 
Location:
Gokuraku Ramen
Lot 163D-1-05 Gurney Paragon Mall
 




Valid until 9 May 2012
From 6pm-9pm

 
50% off one dinner plate ala carte with every purchase of onr Dinner Plate combo
* Terms and conditions apply

 The Manhattan Fish Market Online Coupon Promotion

Check out The Manhattan Fish Market new online coupon promotion, exclusively for their Facebook Fans! Enjoy a FREE “Perfect Catch” (Soup of the Day-Regular + Fizzy Drink) worth RM9.90 with purchase of any “REGULAR” Pasta. Print coupon to enjoy this awesome promotion. Redemption is limited to 1 Perfect Catch for each pasta and only available for a maximum of two pastas per coupon. Valid at The Manhattan FISH MARKET Malaysia restaurants.

Promotion period: 16 April – 30 April 2012 (Weekdays only)


BE ke-4 2012

Alhamdulillah rezeki, nampaknya Nuffnang masih menyayangi blog ni dengan memberi BE baru lagi untuk tahun 2012, baru hari Jumaat lepas Volkswagen Sedan memuncul diri, dan kali ni BVI Avengers pula. Filem ini bakal ditayangkan di Malaysia pada 27 April 2012 dengan misi menyelamatkan dunia.



Ada contest sedang berlangsung di FB Avengers, ayuh para contestan LIKE FB Avengers dan kemudian join contest mudah, mana tau berpeluang dapat hadiah kan.. :)


p/s : BE ke 4 untuk tahun 2012

Hadiah dari Kak Ina KL

Alhamdulillah hadiah dah selamat diterima dari kak Ina KL pada hari Sabtu 21 Apr 2012. Hadiah ni Menang Teka Barangan di blog Kak Ina baru-baru ni.


Model yang wajib nak menempek bila nampak MJ mengeluarkan Kamera, 
lepas ni boleh la nge'test' dengan KAMERA BARU...heheee :)


Cubaan yang tak berapa nak menjadi untuk meniru trademark blogger popular- cuba teka siapa?? heheee :)


Dan inilah hadiah yang diterima, banyak jugak kak Ina bagi ni, ingatkan cuma dapat 
BUKU, KRIM dan juga TUNAI RM10 je, Terima kasih banyak2 ye kak Ina, 
moga semakin murah rezeki kak Ina ye :)


Selain dari barang yang disebut tadi, MJ menerima Notebook beserta pen, 'maskot' astro(kepit kertas) 
dan juga keychain dari Singapura :)

Buku MYDIN tu belum baca lagi, dah baca MJ review untuk korang ye.. :)
Apapun terima kasih ye kak Ina :)

Cara Menunaikan Solat Qasar dan Jamak



Penerangan solat qasar dan jama’ adalah seperti berikut:

1.0 Solat Qasar

1.1 Takrifan
Solat Qasar adalah mengqasarkan (memendekkan) solat yang empat rakaat iaitu Zuhur, Asar dan Isya’ kepada dua rakaat sementara solat Maghrib dan solat Subuh tidak boleh diqasarkan.

1.2 Hukum Qasar
Harus berdasarkan kepada dalil berikut:
i.Al-Quran surah al-Nisa’ ayat 101 yang bermaksud; “Dan apabila kamu musafir di muka bumi, maka kamu tidaklah berdosa mengqasarkan (memendekkan) solat jika kamu takut diserang oleh orang kafir…”
ii. Al-Sunnah yang bermaksud;
‘Ya’la bin Umayyah pernah bertanya kepada Umar bin al- Khattab, “Kenapa kita perlu mengqasarkan solat sedangkan kita berada dalam keamanan?” Lalu beliau menjawab, “Aku telah bertanya kepada Nabi s.a.w., dan Baginda bersabda, solat qasar itu adalah sedekah yang Tuhan telah bersedekah kepadamu, maka terimalah sekalian kamu akan sedekah- Nya”
(Riwayat al-Nasa’i dan Abu Daud)

1.3 Jarak Dibenarkan Qasar
Dua marhalah iaitu empat burudin di mana setiap burudin mempunyai empat farsakh dan setiap farsakh terdiri daripada 5514 meter mengikut kiraan moden. Dari itu, dua marhalah adalah bersamaan 89 kilometer.

1.4 Syarat Solat Qasar
i. Hendaklah pelayaran atau perjalanan itu diharuskan oleh syara’.
ii.Jauh pelayaran atau perjalanan itu tidak kurang daripada dua marhalah (89 kilometer / 56 batu).
iii.Berniat qasar di dalam takbiratul ihram.
iv.Tidak berimam dengan orang yang solat tamam (sempurna).
v.Hendaklah solat yang diqasarkan itu terdiri dari solat empat rakaat.

1.5 Contoh Niat
أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا لله تعالى
(Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat Qasar kerana Allah Taala)
2.0 Solat Jama'

2.1 Takrifan
Solat Jama’ terbahagi kepada :
i. Jama’ Taqdim iaitu mengerjakan solat Zuhur dan solat Asar dalam waktu Zuhur atau solat Maghrib dan solat Isya’ dalam waktu Maghrib.
ii.Jama’ Ta’khir iaitu mengerjakan solat Zuhur dan solat Asar dalam waktu Asar atau solat Maghrib dan solat Isya’ dalam waktu Isya’.

2.2 Syarat Solat Jama’

2.2.1.Solat Jama’ Taqdim
i.Hendaklah bersolat secara tertib iaitu mendahulukan solat Zuhur daripada solat Asar dan solat Maghrib daripada solat Isya'.
ii.Hendaklah niat Jama’ Taqdim di dalam solat pertama sebelum salam tetapi yang afdhalnya di dalam takbiratul ihram.
iii.Berturut-turut di antara solat yang dijama’kan itu.
iv.Berkekalan pelayaran atau perjalanan itu hingga takbiratul ihram solat yang kedua.
v.Berkeyakinan adanya waktu solat yang pertama (Zuhur atau Maghrib) berkekalan sehingga didirikan solat yang kedua (Asar atau Isya’).
    2.2.2. Solat Jama’ Ta’khir
    i.Hendaklah berniat jama’ dalam waktu pertama iaitu Zuhur atau Maghrib.
    ii.Berkekalan pelayaran atau perjalanan hingga memberi salam solat yang kedua.
    2.3 Contoh Niat

    2.3.1 Jama’ Taqdim

    i.Jama’ Taqdim Empat Rakaat
    أصلي فرض الظهر اربع ركعات مجموعا إليه العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur empat rakaat dihimpunkan kepadanya Asar tunai kerana Allah Taala)
    ii.Niat Jama’ Taqdim Beserta Qasar
    أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا مجموعا إليه العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat dihimpunkan kepadanya Asar tunai kerana Allah Taala)

    2.3.2 Jama’ Ta’khir

    i.Jama’ Ta’khir Empat Rakaat
    أصلي فرض الظهر اربع ركعات مجموعا إلى العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur empat rakaat dihimpunkan kepada Asar tunai kerana Allah Taala)
    ii. Niat Jama’ Ta’khir Beserta Qasar
    أصلي فرض الظهر ركعتين قصرا مجموعا إلى العصر اداء لله تعالى
    (Sahaja aku solat fardhu Zuhur dua rakaat dihimpunkan kepada Asar tunai kerana Allah Taala)



    BE Baru 2012


    Rata-rata ramai blogger dapat BE hari ni bersamaan dengan hari Jumaat nan indah kan, MJ pun tak terkecuali dapat BE baru jugak merangkumi BE ke 3 untuk tahun 2012, alhamdulillah syukur walau jumlah tak seberapa MJ tetap bersyukur :) Terima kasih Nuffnang dan penaja :D




    BE KUNING baru je masuk baru-baru ni dan pagi ni masuk lagi 1 BE iaitu Volkswagen Sedan  Jom sesiapa yang berminat untuk pandu uji kereta mahal ni, mana tau hati terpaut dan berkenan nak beli sebijik :)

    MJ biarlah setia dengan En Silver dulu, maklumlah tak samapi sebulan dia dengan MJ, takleh curang lagi la :)


    Senarai Hotel Murah/Bajet sekitar Jalan Masjid India/Jalan TAR, Kuala Lumpur


    Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik MJ bersama suami ke Kuala Lumpur baru-baru ni untuk menghadiri Majlis Sepetang Bersama Blogger berjalan dengan lancar, walau ada berkali-kali sesat jalan di Kuala Lumpur,heheee tu guna GPS ha, kalau takdak GPS pakai 10-20kali la berenti tanya orang kot :)


    Sebelum ke KL, MJ ada membuat tinjauan beberapa HOTEL BAJET di sekitar Jalan Masjid India tu (nak cari yang murah je) nak terus gamble ke sana takut hotel penuh pulak maklumlah hari minggu kan. Susah jugak nak dapatkan senarai hotel2 yang ada kat sana secara jelas, dari pencarian maka ada beberapa HOTEL MJ akan senaraikan yang boleh menjadi panduan buat semua terutama sekali MJ, mana tau di masa akan datang nak ke sana lagi kan, boleh rujuk sini :)

    Ada beberapa hotel di bawah ni memang dekat sesangat kalau nak ronda dekat Jalan Masjid India mahupun Jalan TAR ;) Boleh jalan kaki je, @ dari dalam bilik boleh nampak dah suasana sekitar.


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    Masa kami tanya bilik ni berharga RM90 Queen Size-tapi disebabkan Lif rosak dapat pulak tingkat 4, 
    terus angkat bendera putih..hehee
    Tel : 03-40452323


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    2. Perfect Class Hotel - Harga bilik bermula dari RM20.00 RM85.00 dan ke atas
    Berdekatan dengan Food Court
    UPDATE by ZIZIL RM85 starting price


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    3. Palace Hotel  harga bilik bermula RM 140 Queen Size 
    Tel : 03-26986122


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    4. Hotel Hibiscus City berdekatan dengan Jakel (ada 2 tempat dan 1 lagi di Pudu)
    Harga bilik bermula RM 128.00 Queen Size
    Tel : 03-26975350


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
     5. Hotel Noble  RM 158
    Tel : 03-26917111



    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    Harga bermula RM 155.00
    Tel : 03-23027555

    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
      7. Frenz Hotel RM 150.00++
    Tel : 03-26937878


    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    8. Citin Hotel  RM 155.00++
    Tel : 03-26932999

    Hotel Bajet Jalan Masjid India / Jalan TAR
    9. Selesa Inn Kuala Lumpur  RM 125.00++
    Kesemua harga yang dinyatakan di atas adalah tertakluk pada masa dan tidak termasuk cuti sekolah, harap maklum, harga tersebut adalah sebagai panduan, MJ tanya untuk bermalam pada hari Sabtu.



    Labels

    Celoteh MJ (132) layan (122) terima kasih (116) GiveAway (95) Join Contest (74) cantik (68) hadiah (65) Menang GA (63) Makan Sedap (61) dunia artis (58) nuffnang (53) pemenang (49) Hari Raya Puasa (44) BE nuffnang (42) happy (42) Resepi (41) Pengumuman (37) Wordless Wednesday (36) Firas (34) contest (32) Produk Shaklee (31) suami isteri (30) Denaihati (29) on9 visitor (28) Pusat Pelancongan (27) keputusan GA (26) promosi hebat (25) Fesyen (23) USM Penang (22) kenduri kawen (22) sedap (22) Pulau Pinang (21) sedih (21) jalan-jalan (20) rumah tangga (20) senarai peserta (20) Islam Agamaku (19) Nikah Kawen (19) nasihat (19) pesakit (18) Pegangan (17) Fridge Magnet (16) ME Nuffnang (16) kelakar (16) Exam USM (15) Followers (15) Ilhan (15) churpchurp (15) islam (15) sihat (15) teka-teki (15) Celebrate Birthday (14) PJJ di USM Penang (14) aiskrim kek (14) lucu (14) tips (14) Hadiah Contest 2013 (13) pengalaman (13) Nikon D90 (12) Portable Power Bank (12) aksi terlampau (12) petua (12) Avon (11) Bercuti di Cameron Highland (11) CPUV Earning (11) CPUV Nuffnang (11) Cameron Highland BEST (11) Family Day (11) Hadiah Wang Tunai (11) Kenangan MJ di tahun 2016 (11) blogger Kuala Lumpur (11) kisah tauladan (11) kuih raya (11) my birthday (11) heartbeat (10) kupon (10) top komen (10) tutorial (10) Anniversary (9) Birthday Suami (9) Cameron Highland (9) Menu Hari Raya (9) Pulau Langkawi (9) dalam negara (9) kamera (9) sale (9) video (9) Blogger Utara (8) Kelantan (8) Kenangan MJ di tahun 2011 (8) Kenduri (8) Pizza Hut Promotion (8) Resipi (8) kad raya (8) online (8) review blog (8) My Koleksi (7) Percutian Kami (7) Perodua Alza (7) Strawberry Park Resort (7) iPhone 5 Gadget Impian (7) jamuan raya (7) Cuti-Cuti Malaysia (6) Dekorasi Simple by MJ (6) Hadiah Anniversary (6) Hadiah Birthday (6) Happy Anniversary (6) Jumpa Blogger (6) MJ dan Suami (6) Mak Abah ke Umrah (6) Percutian Familyku (6) Puasa Ramadhan (6) Rawatan Kesuburan MJ (6) Resepi Juadah Berbuka (6) Trying To Conceive (6) juadah berbuka (6) kupon KFC (6) ovarian cysts (6) BAJET 2012 (5) Burger King (5) Cara Dekorasi Bajet (5) IQ (5) Kenangan di Tahun 2014 (5) Lumut (5) M'c Donalds (5) MJ bercuti di Thailand (5) Pengalaman belajar secara PJJ (5) Sepetang Bersama Blogger (5) ThePopLook (5) Tudung Chiffon 3 Layer (5) Umrah MJ 2016 (5) adik kemalangan (5) endorscope (5) luar negara (5) Beef Lasagna Cheese (4) Bisnes Pelekat Pantz (4) Cheque Nuffnang (4) Homemade Burger Bakar (4) Inai Henna (4) Inai lukis (4) Jemputan ke Rumah Terbuka (4) Jeruk Buah Penang (4) Kebaikan Omega Guard Shaklee (4) Kelebihan Ephyra (4) Kenangan MJ di tahun 2015 (4) Kisah Kereta MJ (4) Konvo USM (4) Lecithin Shaklee (4) Lost World of Tambun (4) Meatball IKEA (4) Omega Guard Shaklee (4) Perak (4) Perkahwinan Artis (4) Popia Milo (4) Popia Nestum (4) Preloved Handbag (4) Rekod Baru (4) Resepi Aiskrim Goreng (4) Resepi Puding Triffle (4) SBPA (4) Salak Denai Chalet (4) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Coca Cola (4) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Hot FM dan Coca Cola (4) Trip ke Hatyai (4) Ustaz Ahar Idrus (4) cukai kastam (4) ibadah puasa (4) pertunanganku (4) Akademi Fantasia (3) Almari MJ (3) Apom Polkadot (3) Baju Kenangan MJ (3) Baucer Buku 1Malaysia (BB1M) (3) Ben Ashaari (3) Berita Sensasi (3) Burger Bakar (3) Burger KOMTAR (3) Cashout Nuffnang (3) Coconut Shake (3) Copthorne Hotel Cameron Highland (3) Diari Umrah MJ (3) Fasha Sandha dan Jejai (3) Fridge Magnet Oversea (3) Handbag COACH (3) Header Baru (3) HomeMade Aiskrim (3) Hotel Bajet/Hotel Murah (3) Hukum memakai Inai Lukis (3) Irma Hasmie (3) Jualan Penghabisan Stok (3) Kedah Darul Aman (3) Kehilangan Pesawat MH370 (3) Kelebihan Vitamin C Shaklee (3) Khory Steamboat Yong Taufu Sungai Petani (3) Koleksi Carlo RINO (3) Koleksi GUESS MJ (3) Kursus Intensif USM (3) Laksa Janggus (3) Lee Gardens Hotel Hatyai (3) MH370 MAS Hilang (3) Makan Sedap dan murah di Sungai Petani (3) Mee Sotong sedap (3) Menu Berbuka Puasa (3) Menu Diet Atkin (3) Menu Rumah Terbuka (3) My Best Moment (3) Omega Gurad Shaklee (3) Oreo CheeseCake (3) Ostematrix Shaklee (3) Pencapaian Terbaik Celoteh MJ (3) Pengalaman Mengerjakan Umrah (3) Percutian bersama Keluarga (3) Pisau Zebra (3) Pizza Hut Big Box (3) Potluck (3) Resepi Aiskrim (3) Resepi Ayam Sedap (3) Resepi Durian Crepe (3) Resepi Mudah dan Sedap (3) Resepi Roti (3) Resepi Roti berinti Daging dan Cheese (3) Review Ephyra (3) SPA (3) Seminar Wordpress (3) Steamboat dan Yong Taufu murah (3) Tarikh mengundi PRU13 (3) Testimoni Ephyra (3) Testimoni Set Kurus Shaklee (3) Testimoni Set Menyusu Shaklee (3) Testimoni Vivix (3) Tiket Wayang Free (3) borong.com.my (3) cara membawa masuk barang ke malaysia (3) cara mengira cukai (3) duti import (3) keputusan Peperiksaan (3) kes bunuh (3) khulafa ar rasyidin (3) mukjizat (3) mutiara kata (3) peraturan dan undang undang kerajaan (3) permit import (3) Adamson Hotel Kuala Lumpur (2) Agar-agar Milo (2) Ais Kacang sedap di Penang (2) Aiskrim Goreng sedap (2) Anne Ngasri (2) Ayam Dendeng (2) Azza Elite (2) Bahaya Ovarian Cyst (2) Bedak Arab KokuRyu (2) Bedak Miyami (2) Bekam adalah Sunnah (2) Bercuti di Taiping (2) Black Label Aidijuma (2) Burger King Penang (2) Butter Prawn sedap (2) Cara Berkesan untuk Menabung (2) Cara Menyemak Keputusan SPM (2) Char Koaw Teow Sungai Dua (2) Cheque Exabytes (2) Chicken Chop (2) Ciptaan Allah SWT (2) Demam Denggi (2) Diari Detox Maira (2) Facebook Fanpage (2) GUESS (2) Hasil BerNuffnang (2) HomeMade Burger (2) Homoseksual (2) Honeymoon di Cameron Highland (2) Hotel Bajet (2) Hotel Murah di Kuala Lumpur (2) Hotel/Homestay di Melaka/Johor (2) Ikan Terubuk Masin (2) Inai HandMade di Penang (2) Irma Hasmie Mengandung (2) Jalil Coconut Shake (2) Jeruk Magga AsamBoi (2) Jeruk Pelam Asamboi (2) Jom Detox dengan Shaklee (2) Jom kita Detox (2) Kad Kahwin Fasha Sandha (2) Kaedah Rawatan Bekam Angin (2) Kami di Lumut (2) Kasut Baru (2) Kebaikan Lecithin (2) Kegunaan Basic H Shaklee (2) Keistimewaan ESP (2) Kek Lapis Sarawak (2) Kelebihan Al Quran (2) Kenangan MJ di tahun 2012 (2) Kenduri Doa Selamat (2) Kenduri Kesyukuran (2) Kepentingan Detox pada Tubuh (2) Kereta yang Diubahsuai (2) Khasiat Nenas Batu (2) Koleksi Paris dari Aidijuma (2) Konvo USM ke 48 (2) Kuih Siput (2) Ladang Teh Boh Sungei Palas (2) Lirik Lagu (2) Majlis Kenduri MJ (2) Makan Sedap di Pulau Pinang (2) Maksud PJJ (2) Masjid Nabawi Madinah al Munawarrah (2) Mee Udang Paksu Juru (2) Mee Udang Pulau Sayak (2) Mee Udang Special (2) Mega Giveaway Celoteh MJ (2) Menabung dengan Si Hijau (2) Menu Barbeque BBQ (2) Menu untuk Detox (2) Nasi Arab Bandar Perda (2) Nasihat Suami Isteri (2) Neotel Hotel Kuala Lumpur (2) Original Handbag COACH (2) PTPTN Info (2) Panggilan Palsu (2) Pantai Bagan Ajam (2) Paris Satin Aidijuma (2) Pasar Bisik Kota Kuala Muda (2) Pemenang Top komen (2) Pengalaman HSG Test (2) Perfume (2) Pisau Magik (2) Pizza Hut Vs Domino's Pizza (2) Popia Barbeque BBQ (2) Popia Cheese (2) Power Bank 13800mAh (2) Power Bank 8000mAh (2) Prosedur membuat Rawatan Kehamilan (2) Proton Preve (2) Quran (2) Rawang Burger Bakar (2) Resepi Ayam Dendeng (2) Resepi Ayam Mudah (2) Resepi Burger sedap (2) Resepi Lasagna Atkin (2) Resepi Lasagna Telur (2) Resepi Popia Goreng (2) Resepi Puding Kek Pandan (2) Resepi Puding Laici (2) Resepi Puding Oreo Coklat (2) Resepi Spagethi mudah (2) Restoran Mohd Chan Abdullah (2) Rumahku Syurgaku (2) SX150 IS (2) Senarai Calon Parlimen PRU13 (2) Set Menyusu Shaklee (2) Siapa perlukan ESP (2) Side Income (2) Sinopsis Bukan Bidadari (2) Slot Lestary TV3 (2) Spagethi Meatball sedap (2) Strawberry Cheese Cake (2) Testimoni Basic H Shaklee (2) Testimoni ESP (2) Testimoni GLA Complex (2) Testimoni Ostematrix Shaklee (2) Testimoni Shaklee (2) Tips Menabung dengan Berkesan (2) Tips pemilihan Tudung (2) Tudung Bawal Aidijuma (2) Tutti Frutti (2) Ujian Pap Smear dan HSG Test (2) Wallet (2) White Label Aidijuma (2) angry bird (2) astro (2) ayam goreng rempah (2) baju tunang (2) bercuti di Pulau Pangkor (2) berita terkini (2) ceramah (2) coklat (2) drama Melayu (2) duit malaysia (2) games (2) hobi masa lapang (2) iPhone 5 Contest (2) ilusi optik (2) kotak sembang (2) masker wajah (2) syiah (2) temuduga (2) zuriat (2) Adat Perkahwinan India (1) Air Gunung Berapi sedap (1) Ais Kacang Maklom (1) Aiskrim Choki Choki (1) Aiskrim Coki Coki (1) Aiskrim Pasu (1) Alamat Jalil Coconut Shake (1) Ana Rafali dan Suami (1) Anak Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Halina (1) Angin dalam Badan (1) Animasi Kartun (1) Apa itu Triglycerides (1) Asam Gelugor aka Asam Keping (1) Ashraf Muslim (1) Assignment (1) Asyraf Muslin dan Wan Sakinah (1) Ayam Percik (1) Bahaya GLA Complex Shaklee (1) Bahaya Kencing Tikus (1) Bahtera Nabi NUH (1) Baju Pengantin Diana Amir (1) Balotelli EURO (1) Banjir Kilat di Cameron Highland (1) Batik Pants (1) Batu 5 Char Koaw Teow (1) Bayaran Balik Pinjaman (1) Bee Hives Bun with Butterscotch Sauce (1) Belajar secara Sidang Video (1) Bencana Alam (1) Bercuti di Melaka (1) Biskut Lasagna (1) Blogger Kelantan (1) Blogger Perak (1) Boikot Israel (1) Bonus Raya 2013 (1) Borang BR1M online (1) Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (1) Bunga Pandan (1) Burger Besar (1) Burger Leleh Warung Kuning (1) Butik Fareeda Permatang Pauh (1) COACH For Sale (1) CY 2000 (1) Cable Car Langkawi (1) Candle Light Dinner MJ (1) Candy Crush Saga (1) Cantik dengan Omega Guard (1) Car Loan Calculator (1) Cara Berbekam Angin (1) Cara Halau Lipas (1) Cara Membuat Burger (1) Cara Menangani Perut Buncit (1) Cara Mencegah Penyakit (1) Cara Mencuci Usus (1) Cara Mengingati Allah SWT (1) Cara Menjaga Usus (1) Cara Menunaikan Solat Qasar dan Jamak (1) Cara Merawat Kaki Bengkak (1) Cara Solat (1) Cara buat Passport (1) Cara menguji Personaliti (1) Cara mudah nak lipat baju (1) Cara ubati Denggi (1) Cendol Maklom (1) Cendol sedap (1) Cheese Tart sedap (1) Cheezy Magik (1) Cheque HOT FM (1) China (1) Chuchuk Chuchuk Raja Uda (1) CoQ Health Plus Shaklee (1) Coklat Crepe (1) Cover Samsung USAMS (1) Cryptography Code (1) Cucur Jagung sedap (1) DIY Fridge (1) DIY Hanger (1) DIY Peti Ais (1) DVD 30 Juzuk al Quran Beserta Terjemahan (1) DVD al-Quran (1) Dakwat Kekal PRU13 (1) De Pauh Garden (1) Dejavu di Kinabalu (1) Diana Amir dan Suami (1) Dinosour Park Danok Thailand (1) Diskaun PTPTN 10% (1) Ditipu dengan Western Union (1) Dividen dan Bonus ASB (1) Doa Dhuha (1) Doa di bulan Ramadhan (1) Doorgift Pengantin (1) Double Stemcell (1) Download Movie (1) Drama Dejavu di Kinabalu (1) Durian Musang King (1) EURO 2012 (1) Eagles Feeding Langkawi (1) Emperial Horse Wallet (1) Endorscope Cyst (1) Ephyra membantu untuk Hamil (1) Ephyra meningkatkan kesuburan (1) Erti dan Hukum Berkabung dalam Islam (1) Exabytes (1) External Hard Disk (1) Eyriqazz vs Denaihati (1) Fadilat Bulan Rejab (1) Fareeda Aisya 3 Layer (1) Filem Ombak Rindu (1) Fizo Mawar bersanding (1) Frozen Food (1) GLA Shaklee berisiko (1) GLA Shaklee punca ketidaksuburan (1) GST (1) Gaji Minimum Swasta (1) Gambar Faizal Ismail (1) Gambar Fara Fauzana (1) Gambar Pelik (1) Gaviscon Advance (1) Gempa bumi (1) Genggam Fatimah (1) Get Clean Home Set Shaklee (1) Hadiah Contest 2014 (1) Hadiah Hari Ibu (1) Hadiah untuk SIRIM (1) Hadiah untuk SUAMI (1) Haiwan Pelik (1) Handmade Frame (1) Hanger Tudung (1) Hari Kemerdekaan (1) Hari Raya Aidil Adha (1) Hasil Tanaman MJ (1) Hatyai ICEDOME (1) Header Raya (1) Henna Mehendi (1) HomeMade Nasi Arab (1) Homemade Meatball (1) Homestay Murah di Melaka (1) Hospital Seberang Jaya (1) Hotel Bajet di Kuala Lumpur (1) Hotel Murah di Kuala Lumpur dan Jalan Masjid India (1) Hotel Murah di Melaka (1) Hotel Singgahsana Petaling Jaya (1) Hukum Bertafakur (1) Hukum Menyebut OMG (1) Ibadah Korban Online (1) Ice Blended Coklat sedap (1) Ikan Bawal Panas (1) Ikan Siakap 3 Rasa (1) Ikan Siakap Percik (1) Ikan Siakap Sweet Sour (1) Ikan Terubuk Percik (1) Inai Daun (1) Indonesia (1) Iniesta EURO (1) Isu negara (1) Izyanty Collection (1) JAKIM (1) Jadual Konsert Mania (1) Jadual Puasa 2012 (1) Jadual waktu Imsak dan Berbuka Puasa tahun 2013 (1) Jalil Coconut Shake Bandar Perda (1) Jangkaan Kiamat (1) Jenis Jenis Cyst (1) Jenis-jenis Hadis (1) Juara bola sepak EURO (1) Jubah Safra keluaran MS Design (1) KBC Rantau Panjang (1) Kad Pengenalan MJ (1) Karnival Kerjaya (1) Kasut Le Sandae Zalora (1) Katil MJ (1) Kebab Daging (1) Kebaikan CoQ Health Plus (1) Kedai Kacang Bagan (1) Kegunaan Duit Nuffnang (1) Keistimewaan Vitalea Shaklee (1) Kejora dan Bintang (1) Kejutan di Hari Lahir (1) Kek Biskut Marie (1) Kek Coklat Sedap (1) Kelebihan Alfalfa (1) Kelebihan Bulan Rejab (1) Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP) (1) Kelebihan Mealshake (1) Kelebihan Pad Hygiene (1) Kelebihan Water Pitcher Shaklee (1) Kelebihan dan Khasiat ESP (1) Kelebihan menjadi ahli Shaklee (1) Kelebihan/Khasiat ESP (1) Kementerian Kesihatan (1) Kempen Si Hijau (1) Kenaikan Gaji 1KGT (1) Kenaikan Gaji Kerajaan 2013 (1) Kenangan di tahun 2013 (1) Keputusan PRU13 (1) Kerabu Sotong (1) Kerepek Ngaku Arrowhead (1) Kesan setelah mengambil GLA Shaklee (1) KeyChain (1) Khasiat Air Dayang Bunting (1) Khasiat Nestle Bliss (1) Khasiat Susu Kambing Segar (1) Khasiat Telur Angsa (1) Kisah Abu Bakar as Siddiq (1) Koaw Teow Th'ng (1) Kobis Tiruan (1) Kolagen Powder Shaklee (1) Koleksi Firas (1) Koleksi Fridge Magnet (1) Koleksi Header Blog (1) Koleksi Wallet MJ (1) Konsert Mania (1) Kuah Rojak Mak Bee sedap (1) Kuala Lumpur (1) Laksa Telur Bersarang (1) Lampu Tidur Romantik (1) Lecithin sebagai Pengemulsi Lemak (1) Lelong barang bawah RM50 (1) Lemon Cheese Cake (1) Lens Nikon 50mm (1) Letgo Item (1) Letgo Wardrobe (1) Lisa Surihani (1) Lokasi dan Tarikh Ujibakat Bintang Mencari Bintang (1) MJ (1) MJ Makan Free (1) Macarons (1) Machu Pichu (1) Magnet Board FM (1) Majlis Persandingan Fizo Mawar (1) Makam Nabi dan Raudhah (1) Makan Sedap di Manjung (1) Makaroni Baked Cheese (1) Makeover Fridge (1) Mandi Wap (1) Mandi di Private Pool (1) Masakan Pasta (1) Masterchef Penyingkiran (1) Masterchef Selebriti Malaysia 2 (1) Mayang Mengurai (1) Maybank ATM Card (1) Meatball Abg Burn Bandar Perda (1) Mee Kuah Daging (1) Mee Kuah senang (1) Mee Sotong Padang Kota (1) Melaka (1) Menu Sarapan (1) Menu di Victoria Station (1) Mineral Coffee Hai-O (1) Misteri Villa Nabila (1) Muat Turun Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 (1) Murtabak Telur (1) My Graduation (1) My HomeMade Kuih Raya (1) My Mum (1) Nabi Adam a.s (1) Nan Cheese Meleleh (1) Nasi Arab Al-Bayt (1) Niat Solat Qasar dan Jamak (1) Nora Elena Vs Novel Kasih Suci (1) Olimpik 2012 (1) Ombak Ganas (1) Oreo Cheese Cake Gebu (1) Oreo Cheese Cake Strawberry tanpa gelatin (1) Panasonic Viera (1) Panda Park Danok Thailand (1) Panorama TV1 (1) Pasar Besar Siti Khadijah (1) Pasar Ramadhan (1) Pasembor Sedap (1) Passport pertama MJ (1) Pathlab Penang (1) Pati Ikan Haruan (1) Pekeliling 2012 (1) Pekeliling 2013 (1) Pelikat Pants (1) Peluang Kerjaya (1) Penapis Air Portable (1) Penapis Air Shaklee (1) Penetapan Gaji Minimum (1) Pengalaman Menggunakan Western Union (1) Pengalaman On Air di Radio (1) Pengkalan Hulu (1) Pensonic Warehouse Sale (1) Penyampai Hot FM (1) Peppermint Ginger Plus (1) Performance Drink Shaklee (1) Perfume Burberry (1) Perfume Calvin Klein (1) Perfume Kim Kardashian (1) Perfume Paris Hilton (1) Pernikahan Anne Ngasri (1) Pernikahan Artis Malaysia (1) Perodua Bezza (1) Persandingan MJ dan SUAMI (1) Pes Kuah Laksa Sedap (1) Petaling Jaya (1) Petua Halau Lipas (1) Petua ubati Patah/Retak (1) Petua ubati batuk (1) Petua ubati sesak nafas (1) Phoebe Ribbon Chiffon (1) Photo Konvokesyen USM (1) Photo with BFF (1) PilihanRaya (1) Popcorn Ayam (1) Power Bank 12000mAh (1) Power Bank 2800mAh (1) Preloved Carlo Rino (1) Pretzel Almond (1) Pretzel Oreo (1) Primavera Shoes (1) Program Affiliate AssignJobs (1) Program Realiti TV3 (1) Promosi Ephyra (1) Promosi Tudung Murah (1) Proton Terbaru (1) Puding Milo Lapis Oreo (1) Pulau Beras Basah (1) Punca Demam Denggi (1) Punca Gastrik (1) Punca Sesak Nafas (1) Puncak Gunung Brinchang (1) Pusat Peranginan di Malaysia (1) Qi Razali dan Nelydia Senrose (1) RSMY House of Real Beriani (1) RSS feed (1) Ramalan Kiamat (1) Rambutan Sedap dan Manis. (1) Rantai Tangan Hilang (1) Rebat Bil Elektrik (1) Red Label Aidijuma (1) Rempah Nasi Arab (1) Renungan Bersama (1) Resepi Ayam Goreng KFC (1) Resepi Ayam Goreng Rangup (1) Resepi Ayam Percik (1) Resepi Begedil Ayam (1) Resepi Begedil Kentang (1) Resepi Cucur Roti (1) Resepi Daging Dendeng (1) Resepi Ikan Siakap Sedap (1) Resepi Jeruk Pelam (1) Resepi Kek Batik (1) Resepi Kek Biskut Marie (1) Resepi Kek Minyak Kukus (1) Resepi Kek Sedap (1) Resepi Koaw Teow KUNGFU (1) Resepi Koaw Teow Ladna (1) Resepi Koaw Teow Th'ng (1) Resepi Kuah Percik (1) Resepi Mee Kuah Sedap (1) Resepi Mee Sizzling (1) Resepi Mushroom Sup (1) Resepi Oreo Cheese Cake (1) Resepi Popcorn Ayam (1) Resepi Puding Jagung (1) Resepi Puding Roti (1) Resepi Puding sedap dan mudah (1) Resepi Roti Sarang Lebah (1) Resepi Samosa (1) Resepi Sotong Kangkung (1) Resepi Sup Tulang (1) Resepi Udang (1) Resepi biskut Meringue (1) Restoran Bara Grill Taiping (1) Restoran Chuchuk Chuchuk (1) Restoran Cina Muslim di Kajang (1) Restoran Fais (1) Restoran Qasar Hadramawt Bandar Perda (1) Review Hotel (1) Ring Stand Hanger Single (1) Risiko kekurangan Protein (1) RnZ Cosmetic (1) Romantika di Sungai Petani (1) Roti Bakar Meleleh (1) Roti Daging Cheese (1) Roti Gulung Sosej (1) Roti Nan Cheese Sedap di RSMY (1) Roti Paung Terengganu (1) Route 69 Taman Robina (1) SC Sanitary Pad Cosway (1) Sabun 3 layer (1) Sabun BERAS (1) Sabun Collagen (1) Sabun Gluta Kojic (1) Sah puasa selepas berjunub (1) Salad Ayam (1) Saloma Bistro Kuala Lumpur (1) Saman Hadlaju (1) Sandwich Sedap (1) Sarawak (1) Scha dan Awal (1) Segmen Eyriqazz (1) Sejarah Komputer (1) Selsema dengan Vitamin C Shaklee (1) Semanis Kurma TV9 (1) Seminar Buat Duit dengan Blog (1) Sepanyol vs Itali (1) Set BUASIR (1) Set Berpantang Shaklee (1) Set Ibu Hamil Shaklee (1) Set Senggugut (1) Setem Koleksi Terbaru (1) Shawl Handmade yang cantik (1) Shopping Online (1) Sihir dan Santau (1) Sijil HALAL (1) Simply Siti (1) Singapura (1) Siput Kepah (1) Siti Nurhaliza (1) Skin Laptop (1) Skrin Netbook Pecah (1) Sling Bag CARLO RINO (1) Smockey Bear Chicken (1) Smockey Bear Lamb (1) Somtam Campur (1) Sooft Book Washable for children (1) Sotong Kangkung (1) Stokin Kaki Scholl (1) Stokin Scholl Sleeping (1) Sumbangan Rumah Anak Yatim (1) Sundae Ice Cream (1) Sunset (1) Suplement tenaga ketika berpuasa (1) Surprise Birthday (1) Susu Kambing sedap (1) Syarat Pinjaman Kereta Ketat (1) Syarat Sah Puasa (1) Taj Mahal (1) Tanda menghidapi Cyst (1) Tandoori Chicken Naan Cheese (1) Tapak Iklan blog Celoteh MJ (1) Tapak Pesta (1) Tasik Dayang Bunting (1) Telefilem KHILAF TV1 (1) Tempat Makan Sedap di Pulau Pinang (1) Tepung Magik (1) Testimoni B-Complex (1) Testimoni Mineral Coffee (1) Testimoni Set Subur Shaklee (1) Testimoni Zalora (1) Testimoni kecewa SalamFone (1) Testimoni produk Double Stemcell (1) Timbalan Ketua Pengarah Kastam ditembak (1) Tioga Deluxe Suite Strawberry Park Resort (1) Tips Memasuki dan Solat di Raudhah (1) Tips Menyimpan Susu (1) Tips Rumah Tangga (1) Tips buat suami isteri (1) Tiram Goreng Tepung (1) Tonsil Bengkak (1) Tragedi MH17 (1) Transaksi Luar Negara (1) Triple Stemcell (1) Tudung Bawal al Shawl (1) Tudung Layer Kanak-Kanak (1) Twitter (1) Ujian Darah untuk Kesuburan (1) Update Bloglist (1) Ustaz Don Daniyal (1) Ustaz Zaharuddin (1) Vibrance Kegel Device (1) Victoria Sandwich (1) Victoria Station Seberang Jaya (1) Virus Infection vs Demam Denggi (1) Wallpaper Dinding Rumah (1) Wallpaper Fridge (1) Wallpaper Kaison (1) Wang Kelian (1) Watie Elite (1) Western Union Selamat (1) Wishlist MJ (1) Yacht Langkawi (1) Yee Mee Sizzling (1) Yong Tau Fu sedap di Bagan (1) Yusry KRU (1) Zalora Malaysia (1) Ziarah Nabi di Masjid Nabawi (1) Zinc Complex Shaklee (1) beauty Umaira (1) boikot mc donald (1) bomoh VIP penipu (1) buku denaihati (1) car loan (1) e-Qurban Kemboja (1) free sample (1) herblax Shaklee (1) himpunan bantah GST (1) isu agama (1) kekabu (1) kenangan MJ di tahun 2010 (1) keputusan SPM (1) keracunan (1) khalifah ganti superman (1) kontroversi (1) lukisan termahal didunia (1) mascara (1) masjid (1) melaleuca (1) mesir (1) movie (1) negara yang bertanding dalam EURO (1) penipuan (1) photography (1) picaso (1) pray for gaza (1) rempah sauna (1) rusuhan (1) santai (1) seksi (1) simulator (1) sinopsis KHILAF (1) sosilawati (1) sunnah wal jamaah (1) tan sri ali hashim (1) teknik- teknik fotografi (1) titanic 2 (1) wang kertas siri baharu (1)