28 Disember 2014 : Pemergian yang ditangisi

Penutup tirai 2014 dengan kesedihan apabila kami sekeluarga 'digemparkan' dengan kematian orang yang tersayang.. Tanpa disangka sebegitu cepat ajal menjemput.. (menangis saat ini...sobsob)

Betapa sebak dan berat  menanggung hati ini, air mata tak tertahan mengalir akhirnya tatkala melihat gambar ini, Ya Allah sesungguhnya kami amat merindui senda guraunya tapi ternyata Engkau lebih menyayanginya. Engkau Menjemput kembali tanpa kami belum bersedia Ya Allah.


Gambar ini sangat meruntun jiwa MJ, gambar yang diambil 2 minggu sebelum kematian satu-satunya TOK aka NENEK MJ yang masih ada. Pergi tanpa meninggalkan tanda buat kami.. Tapi bersyukur kerana Engkau mudahkan pemergian arwah.


Detik Terakhir sebelum Arwah meninggalkan kami
Dalam 2.00 pagi 28/12 tok bangun nak membuang air kecil, selepas itu tok mengadu sesak nafas, di saat nazak tok masih sempat mengaji Ya Allah.. bila tengok keadaan tok semakin pucat, bahagian kaki sejuk manakala bahagian atas seakan berpeluh, diajarkan mengucap dan kemudian tok pengsan. Ambulan sampai dalam 2.30pagi dan 2.45pagi pihak ambulan menelefon memberitahu tok dah meninggal setelah 15x mencuba untuk selamatkan arwah tok...huwaaaaa (menangis lagi saat ini...) Saat-saat terakhir tok adalah bersama Mak2 sedara MJ


Setiap kali teringatkan arwah, al fatihah disedekahkan mudah2an rohnnya ditempatkan bersama mereka yang beriman, aminnn..


Pasar Bisik dan Mee Udang Kota Kuala Muda, Kedah

Korang yang tinggal di sekitar Penang pasti tau pasal tempat ni -- Pasar Bisik Kuala Muda (Penang) dan Pasar Bisik Kota Kuala Muda (Kedah). 2 tempat ni kalau nak beli barang-barang basah yang segar kena berbisik tau, sapa yang tawarkan harga tinggi dialah yang dapat.. Yang pastinya jauh lebih murah dari pasar basah biasa.

Apa beza ke dua-dua pasar ni? Nampak 2 negeri yang berbeza kan tapi sebenarnya hanya dipisahkan oleh sempadan sungai sahaja. Kalau kita ke Pasar Kuala Muda kita boleh nampak seberang sana Pasar Kota Kuala Muda, tapi nak kesana kena naik bot la ye melainkan kena ikut jalan darat rentas jambatan menghubungkan Penaga dan juga Kota Kuala Muda..


Korang agak-agak berapa la ye Udang ni? Kalau ikut di pasar biasa dalam RM16 macam tu sekilo.. Ha lg 1 korang kena pandai agak kilo ye, baru boleh bajet berapa ringgit yang nak dibisikkan tu.

Kalau contoh udang tu 5kg x(darab) RM12 = RM60 (Jadi kita cuba bisik dengan harga RM55), lepas tu pepandai la 'up' RM1-RM2 harga untuk tawan hati penjual tu ye.

Ha ni contoh nak berbisik ye, kitorang tak bisik pun sebab dok fikir nak buat apa la bebanyak udang kan, muntah udang kang..

My FIL dan juga My Dad.. Terjumpa masa ke Pasar ni, lagipun FIL memang setiap hari ke sini sebab lepas tu nak beniaga barang basah ni jugak. Jadi kena beli borong la kan.

Asal nak beli Ikan Temenung je (meriah ikan ni kat situ) sebab besar2 ha, geram tengok.. tapi banyak kali dok bisik tak berjaya jugak..hahaha
Masa kami p tu musim ikan Temenung dengan Udang je, Nak nampak sotong / Ketam susah sikit.. Bukan musim kot.


Dah penat tercegat kat pasar tu kami nak balik singgah kedai ni betul2 berdepan simpang nak masuk Pasar Kota Kuala Muda, memandangkan kami tak beli udang, makanya kami pekena Mee Udang.. Sepinggan RM8 dengan 3 ekor Udang besar.


Bagi MJ okla, ada macam2 sebagai hiasan dengan hirisan tomato, Tauhu (Tokua), telur rebus, Bunga Kobis, Keret cuma kuahnya je agak berminyak. Kalau dibandingkan dengan Mee Udang Kuala Sepetang sedap lagi Mee Udang ni.

Selamat menjamu mata ye korang..hehehe

Romantika Sungai Petani

Masa kami jenjalan di Sungai Petani baru-baru ni, MJ nampak kedai Romantika ni terus ajak asben singgah.. Masuk je kedalam mata tak berkelip tengok, rasa macam semua nak sambar.. cantik sangat..

Patutlah ramai yang dah terjebak dengan Romantika ni, sebab banyak dekorasi dan hiasan dalaman yang kita boleh pilih, dan ambil idea.. Tapi kitorang tak beli apa sangat pun, almaklumlah tengah berjimat..hehehee

Lampu tidur ni tak plan pun nak beli, tapi memandangkan asben dia keje shif dan dalam seminggu akan ada satu hari keje shif malam, dan MJ berseorangan tidur dengan lampu terpasang terang benderang makanya kami pun ambil lampu ni.. Jadi bila asben keje malam MJ pasang lampu ni je semalaman..
Ada pelbagai harga dari serendah RM49 - RM89 dengan pelbagai corak dan bentuk. Yang kami ambil ni berharga RM59

Tapak lilin ni dah lama sangat MJ nak beli tapi tak terbeli sebab lilin kecil wangi tu MJ ada belambak, beli masa surprise CELEBRATE BESDAY ASBEN tempohari. Dari tersimpan je dalam almari kan boleh gak pasang kat rumah feeling ala-ala lomantik... hehee
Bekas lilin ni ada offer dari RM29 tinggal RM9. Balik rumah terus pasang lilin ni dari petang sampai ke malam nak tidur, rasa rumah suwiiittt je..muahahaa

Selain 2 barang ni MJ beli Bantal Kusyen Gebu RM11, nak beli 2 tapi corak yang berkenan tinggal 1 je.

Lepas ni MJ nak terjah Romantika lagi, nak beli jam dinding plak, geram tengok aritu.. Kalau boleh semua benda nak bertukar kat dalam rumah... tukar dengan barangan Romantika plak..

Victoria Sandwich yang sedap

Sebelum ni asyik dok dengar orang cakap pasal Victoria Sandwich, MJ terpikir macam mana la rupa menu ni. Sampailah masa tengah skrol fb terjumpa kawan syer resepi ni, semangat esoknya terus pegi cari bahan2.

Kalau sebelum ni asyik makan roti inti sardin je kan, kali ni kita ubah berintikan Victoria..hehe.

Resepi Victoria Sadwich

Bahan-bahan 
Roti Putih
Sardin
Timun (buang biji tengah dan sagat)
Carrot (rebus seketika dan sagat)
Bawang besar dan Cabai Melaka
Mentega dan Mayonis

Inti
Gaul isi ikan (buang tulang tengah) bersama bawang dan masak seketika, campurkan dengan cabai melaka (Ikut kepedasan yang diingini)

Cara-cara
1. Lapisan pertama roti sapu mentega, lapisan kedua sapu mayonis. Inti tengah letak sardin
2. Layer 2 - Ulangi step 1 cuma gantikan inti dengan keret
3. Layer 3 - Ulangi step 1 cuma gantikan inti dengan timun
4. Letak dalam bekas dan tekan supaya sandwich kejap/padat, masukkan dalam peti sejuk seketika
5. Sedia dimakan, memang sedap...

MJ guna sebuku Roti Gardenia yang kecil tu habis dimakan kami berdua, siap bawa ke opis lagi.. Kenyang sangat :)

Pensonic Warehouse SALE (5/12/14 - 7/12/14)

Bagi yang mencari barangan Elektrik yang 'murah sikit' dari harga pasaran, ha cepat2 terjah Pensonic sebab diorang tengah buat SALE:)

 2 tempat je yang buat, Autocity Juru, Penang dengan Petaling Jaya.. Bermula 9.00pagi hingga 5.30petang dari 5Dec 2014 - 7Dec 2014

Pensonic boleh kata setiap hujung tahun akan buat jualan gudang ni, tahun lepas MJ beli kipas angin 'kepala besar' tu dalam RM60, elok sampai sekarang dok guna.

MJ beli TOASTER je, sebab kami laki bini suka makan Roti Bakar Telur Goyang... slurrppppp...heheee. TOASTER ni RM36 sahaja, okla MJ ushar kat LAZADA RM58, SENHENG RM56.


Memula niat nak beli Rice Cooker kecik ni ha, sebab dapat hadiah Kahwin 5 tahun sudah 2 buah Rice Cooker besar, tak padan pulak dengan kami berdua je ha.. Selalu masak nasi guna Dapur Gas, macam lambat la sebab kena 'take turn' nak masak lauk lain pulak..

So Rice Cooker besar tu akan consider untuk dijual....

Ni pulak Oven, okla RM106 boleh bakar ayam ke Roti ke.
Microwave pun Ada RM310.

Hand Mixer RM45
Stand Mixer RM75


Jom kita Borong...hheehe

Semua barang2 ni masih ada Waranty lagi ye 1 tahun. Cepat terjah selagi masih ada..

Cantik dari dalam dengan Vitamin C Shaklee

Vitamin C dengan Kulit kita ibarat Isi dengan Kuku, itulah betapa eratnya hubungan ni buat mereka yang nak muka dan wajah jadi tegang, kulit cantik, tona kulit sekata, parut jerawat dan cela pudar dan kian hilang.  Dan sebab tu lah ramai yang sanggup mengambil suntikan Vitamin C sana sini. TAPI!! Andai takut dengan kesan sampingan maka ambillah Vitamin Organik iaitu Sustained Release Vitamin C Shaklee..

Taknak ambil suplement Vitamin C ni pun boleh, tapi kalau anda nak kesan optimum maka ambillah 7biji oren SETIAP HARIi kerana 7biji oren bersamaan 1 tablet Vitamin C (500mg).
Pilihan di tangan anda.



Vitamin C Shaklee

Vitamin C sesuai untuk?
>> Menghilangkan jerawat (batu mahupun jerawat pasir)
>> Menghilangkan parut
>> Membantu mencerahkan kulit
>> Mengecilkan liang pori
>> Meningkatkan antibodi tubuh
>> Melicinkan kulit
>> Menganjalkan kulit
>> Menghilangkan muka kusam dan berminyak

Makan vitamin C secara konsisten akan menjadikan kulit kita glowing dan cantik tau. Lagi 1 baru-baru ni MJ diserang selsema, biasanya selsema ni akan makan masa dalam 2 minggu untuk baik.. Makan ubat selsema konpem akan tidur, tapi selsema kian melarat je..


Dan memikirkan antibodi lemah sebab tu selsema, jadi MJ ambil keputusan untuk mencuba hanya dengan pengambilan SUPLEMEN, kita mencuba dengan kaedah Vitamin tanpa pengambilan ubatan sintetik.. Bukan menidakkan keberkesanan UBAT sebab ada kalanya kita TERPAKSA ambil UBAT.. Yang penting kena yakin bahawa Allah yang menyembuhkan kita berusaha.



Vitamin C Shaklee
Setiap malam konsisten ambil 2 tablet (antara kandungan Vitamin C - UP IMMUNE BOOST) dipatahkan 2 (untuk lebih optimum penyerapan) Alhamdulillah kurang dari seminggu selsema dah hilang + BONUS MJ perasan kulit macam makin gebu ja... muahahaha.

MJ memang ada terpikir, kalau selsema masih tak hilang selepas seminggu, MJ akan ke klinik mengambil ubat. Dan MJ memang tak ke KLINIK.. 

Sekarang ni MJ mantain ambil Vitamin C setiap hari 1 tablet, berbaloi sangat dengan harga sebab sebiji cuma RM0.50 tahan selama 6 bulan dengan harga cuma RM92.50. Tambahan ada PROMO bulan DEC 14 ni untuk Vitamin C maka rebutlah peluang ni ye..


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Biskut Kraker ala Lasagna Biskut

Disebabkan ada lebihan kuah spagethi, maka terhasillah resepi baru dari My Sis... Nak guna roti putih Gardenia pun takdak yang ada biskut Kraker Jacob's je.


 Sangat senang nak buat, tak sampai 5 minit dah siap


Resepi pun senang iaitu cuma susun biskut Kraker atas loyang, ala2 kita susun Lapisan Lasagna tu, tuang kuah spagethi atas biskut kemudian susun kembali, ulangi step yang sama berapa layer kita mau.


Lapisan atas tu taburlah cis mozarella ka cisdale ke ikut sesedap rasa, kemudian bakar dalam 3-5minit. Macam kami malas nak buka oven kitorang masukkan je dalam Microwave ha.


Agak2 bila Cheese dah mencair tu kira boleh angkat la.. Memang sedap sesangat tau.. Lenkali boleh buat lagi selain biskut ni dimakan cicah dengan Milo, kita olah dengan menu baru yang lebih senang yang penting sedap.


Tips Menabung dengan Si-Hijau

Nak menabung ni perlukan kesabaran mental yang kuat, sebab bila kita menabung jangan dipedulikan dah tabungan tersebut supaya hasilnya nanti akan buatkan kita tersenyum.

Seriusly MJ pernah buat tabungan 10% dari gaji, tapi malangnya akan bocor bila tiba hujung bulan.. Adoiii teruk kan...dan rasa susahnya nak menabung tetapi sebenarnya ianya sangat bagus kan?

My Asben
Asben pulak suka meyimpan syiling, dahulunya MJ rasa syiling ni menyusahkan, sebabnya hasil tu lambat nak bagi nilai yang besar... muahahaha.. Tetapi lepas tu MJ pun terjebak, sama2 kumpul duit syiling, pantang ada dalam wallet mesti akan masuk tabung.. Alhamdulillah dalam tempoh 3 tahun menabung hasil diperolehi lebih kurang dalam RM2000 dan mungkin lebih.. Tak ingat jumlah tepat sebab kami 'tukar' di saat kecemasan. Ada RM200, RM100, RM250 macam tu la bila sekali tukar.


Amalan Menabung dengan Si Hijau
Kali ni MJ tekad bila baca tips KEMPEN SI HIJAU.. Banyak lagi tips menarik boleh baca di situ ye... Jadi!! untuk 'menutup mata' supaya tabungan tak bocor, MJ balut tipuware lutsinar ni supaya lebih bersemangat dan tertanya2 berapa jumlah terkumpul dan secara tak langsung kita akan terus menabung..

Pembalut tu lebihan dari wallpaper DIY Peti Ais tempoh hari.. heheee



Menabung dengan Si Hijau
MJ dah pun bermula selama sebulan dengan kempen ni, pantang ada si hijau aka RM5 dalam wallet konpem akan letak tepi dulu, balik rumah terus masuk tabung.
Boleh meloncat bila beli barang ke apa ke dapat duit baki RM5 ni, rasa macam dapat rezeki terpijak.. wahahaa

Kalaupun beli barang harga RM2-3, mesti akan sua RM10 dengan harapan akan dapat balik si hijau ni ke tangan.. Kalau tuan kedai bagi sringgit2 sebagai baki, hati ada sedikit kuciwa..


Menabung dengan Si Hijau
Inilah hasil tabungan selama sebulan, seronok sangat tengok 1 warna je dalam ni tau.. Dah boleh jadi terapi minda ha. Korang agak2 berapa jumlah terkumpul untuk sebulan?

Walaupun tak banyak mana tapi berjaya sekat kemahuan supaya berbelanja mengikut kemampuan, dan anggap tabungan ni demi masa depan.. Simpan cukup setahun samada masuk bank ataupun kegunaan seperti melancong ke kecemasan ke.. 


Menabung dengan Si Hijau

Ok MJ syer ye selama sebulan jumlah terkumpul sebanyak RM175, Kalau setahun dah RM2,100.. Kira banyak gak la tu...Lebih kurang sehari RM5 simpan. Yela bukan senang nak jumpa dengan si hijau ni selalu..


Mengapa SI HIJAU
Kenapa MJ pilih si Hijau? Selain warna yang tenang ianya kategori MAMPU BUAT untuk MJ, sebab nilainya tak terlalu besar dan tak terlalu kecil. Kalau mampu nanti kita tukar ke KEMPEN SI MERAH aka RM10 ataupun si OREN aka RM20... Besar tu nilainya pada MJ tapi kalau sebulan menyimpan dah besar jumlah tu.. Cuma jiwa kena betul2 cekal la..



My ASBEN?
Asben pulak selain masih teruskan kempen simpanan syiling, MJ juga buatkan tabung si BIRU.. Faham komitmen asben lagi besar dari MJ dan lagi 1 tanpa sedar sebenarnya si BIRU ni lagi banyak ada dalam wallet, jadi simpanan tu akan lebih besar dari MJ juga sehari, betul kan?

Jadi MJ rasa KEMPEN ni sangat2 lah bagus diamalkan oleh semua orang, baru tiada cakap2 di belakang katanya tak cukup nak menyimpan, cuba dulu kemudian baru tau hasilnya.


Update Jumlah Simpanan Si-Hijau MJ :
17 Nov 2014 = RM175.00
31 Dis 2014 = RM275.00
16 Jan 2015 = RM410.00
24 Feb 2015 = RM 610.00
31 Mar 2015 = RM800.00
09 Apr 2015 = RM930.00
20 Apr 2015 = RM980.00
28 Apr 2015 = RM1015.00

p/s : U oll boleh refer entry JUMLAH TERKUMPUL SIMPANAN SI HIJAU  sebelum jumlah tersebut MJ masukkan ke dalam akaun BANK (yg susah nak usik).


Terpaksa Palam Tayar Baru

Dalam minggu lepas MJ perasan tayar depan buat hal, setiap hari wajib kena pegi pam tayar sebab angin hilang hampir 50%. Kalau pagi dah pam, petang balik kerja hilang dalam 20%-30%, kalau tak memang hilang angin 50%. Sehari 2 ok lagi tapi kalau direct setiap minggu memang tuan dia 'berangin' jugaklah.

Bukan apa, tayar tu MJ baru je tukar tak sampai sebulan tau, tetiba ni buat hal pulak mau tak geram kan.. huhuuu

Susah payah p balik kedai tayar hari tu nak tau sebab apa, ke diorang ni bagi kami tayar stok lama ke tayar rosak ke..muahahaa... Bila di check rupanya.....




Nahhh ambikk besi elok je dok bertapa dalam tu, mau angin tak keluar sesedap rasa kan.. sabo jela... Nak salahkan kedai tak upaya la sebab salah sendiri kan...


Ni mesti gara-gara nak cepat ke opis guna 'jalan kilang' huhuuu, jalan belakang tu memang kawasan popular kes tayar pancit ni tau... Sebab lori bermacam jenis ikut laluan tu, lori besi la lori itu la ini la, memang nasib la.


Jadi terpaksa bertampallah tayar baru ku..  Lepas ni jangan buat hal lagi ye.. No No Nooo.... Dan MJ pun akan beringat untuk elakkan laluan tu lagi..huhuuu..


Cuci Usus dengan HERBLAX


Apa pentingnya servis (cuci) usus? Kita nampak tak bagaimana keadaan usus kita di dalam?
Ok bayangkan situasi macam ni, kalau kereta kita dah lama tak servis apa jadi? Rosak? Kotor? Berlumat?
Ha macam tu la keadaan usus kita sebabnya hari-hari kita makan dengan pelbagai jenis makanan sekarang ni.. TETAPI! kita hanya 'membuang' cuma 2hari sekali, dan ada ketikanya 3-4hari sekali... Bayangkanlahhh..




Kalau usus kotor..apa jadi?
√ Bermulalah pelbagai penyakit.
√ Sebab usus kotor juga lah, walau kita makan macam-macam suplement atau makanan berkhasiat tetapi badan tak juga sihat dan cantik. Dah usus kotor, macam mana nak serap zat makanan, betul?

Fikirkan jika Longkang kotor, tersumbat...
Saluran jadi lancar tak?
Agak2 macam mana la bau nya kan? Tentu segala kuman dan virus enak bertapa dalam tu..

Sebab tu pentingnya kita DETOX terlebih dahulu sebelum mengambil apa2 suplement supaya ianya dapat diserap dengan baik dalam badan. Dan saya cadangkan untuk cuci usus kita detox dengan HERBLAX, ambil sebelum tidur untuk keesokannya dushhhhh selesa membuang. Hanya RM52.50 untuk 120tablet dan tahan sehingga 2-3  bulan.






Kebaikan UTAMA Herb-Lax:
Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
Membantu masalah sembelit
Mengempiskan perut
Melawaskan pembuangan air besar.

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 8-12 jam selepas pengambilan. Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos kepada 5-8 biji dan boleh kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali normal.
Boleh SMS/Whatsapp MJ ye di : 012-435 3088

Hiasan dengan Cawan Kalerful

Bermula dengan terpegun dengan entry dari Kak Lieya, terus MJ pun terjah Mr DIY untuk cari benda alah kalerful ni..heheee.. Bukan hanya sesuai untuk budak2, tapi MJ pun tersuka jugak..hehee, tambahan letak dalam bilik mandi, wah wah wah ceria je nengok..muahahaa


 Suka dengan cawan kalerful ni tau, terus ceria je bilik mandi ha.

Tapi yang menjadi masalah ialah berkali2 pulas tak nak jugak melekat di tiles tu, dah cuba keringkan, basahkan semua jenis petua dan ajaran dah ikut, taknak jugak melekat tegap disitu.. 

Baru je letak ubat gigi berus gigi dengan pecuci muka, takdan seminit kecebommmm jatuh berselerak, sambung pasang balik, letak lagi tapi pommmmm jatuh lagi.. aduiiihhh sakit hati sangat

Last2 asben drill je kat situ ha puas hati lekat elok tak jatuh2 dah, nak jatuh sangat tadi kan, nak kata letak benda berat tak pun tapi tetap nak jatuh jugak. Besi panjang tu MJ beli kat IKEA ye, RM6-9 camtu la harga nya tak ingat sangat sebab dah lama beli, online orang dok jual dalam RM25..huuhuh

Lepas ni nak kena cari cawan2 tu pulak la letak bagi penuh, MJ dah tengok kat Mr DIY RM5 sebiji tapi ada warna biru saja.. Tapi memang best la ada cawan ni, nampak lebih kemas dan tersusun je.

Terjebak dengan Wallpaper

Musim demam Wallpaper - ini MJ la ye.. Kalau ikutkan hati 1 rumah nak lekat wallpaper bagi nampak macam duduk rumah baru walhal realitinya masih rumah yang sama. Nak cat baru hmmm jawabnya tersadai la tin cat tu kat stor.. 'M.A.L.A.S tu 1 hal, kang bersepah + meleleh rata cat (alasan..hehehe)

Bermula dengan BALUT PETI AIS, tengok geng2 grup Deko ber wallpaper kan 1 rumah, MJ pun nak ikut gak.. Sanggup beli online wallpaper ni tau.. Tak silap RM25 segulung untuk 10meter tak termasuk pos. Yang ni Wallpaper Kaison, yang peti ais tu wallpaper Mr DIY.

Memula pasang kami guna span basah untuk lekat, taknak jadi kes masa pasang kat fridge tu, 10x punya dok buka dan pasang sebab tak sama dan kedut2 dan jadi gelembung. Jadi lepas dah pasang separuh, asben dah tahu cara betul jadi tak guna dah span terus lekat je ke dinding lepas tu ratakan dengan kain.

Siap sebelah dinding bertukar dengan wallpaper, MJ pilih corak bunga warna Oren untuk di samakan dengan warna cat dinding bawah.
Berpeluh jugak la asben pasang malam tu, kesian wife nya tak nolong pun, dari potong dan pasang semua asben yang buat sepenuhnya. MJ masa tu sibuk siapkan tempahan Jeruk Asam Boi dan packing barang Shaklee untuk di pos.

Dan dinding sebelah kanan ni sambung pasang 3-4 hari selepas pasang dinding yang tu, nak ubah almari dengan TV tu yang ambik masa. Yela pasang pun waktu malam lepas kerja jadi masa agak terhad untuk siapkan sepenuhnya.


Bila zoom gini baru nampak bunga nya warna Oren kan, kalau dari jauh tak perasan sangat.. Untuk pengetahuan kitorang cuma pasang wallpaper bahagian atas je yang lain2 tak berubah tetap mantain warna asal.

Ni rumah quartes aka menyewa tau, bukan rumah sendiri.. Ramai yang terkejut dan cakap 'sayangnya buat cantik2 nanti nak tinggal kat orang lain, yang untung penyewa selepas kami la..'
MJ dengan suami kami berdua tak kisah, kami buat suka2 je, kalau dah rezeki orang lain kami ok je.. Lagipun kami akan duduk Quartes tu mungkin 5 tahun atau 10 tahun atau sampai asben pencen selagi dia tak bertukar negeri, insyaaAllah..




Cantik semulajadi dengan Omega Guard

Selalu bila sebut Omega Guard je orang akan kaitkan dengan agen pemusnah lemak aka pembakar lemak dan ianya femes apabila digabungkan bersama set kurus yang lain. Sebab Omega bertindak membakar lemak dan kolesterol dalam badan tau, kalau kurang air dalam badan, kita akan rasa 'panas' sikit, tu tandanya Omega tengah bertindak membakar lelemak tau..hehee

Sebenarnya Omega ialah sejenis Minyak ikan yang terbaik tau, dan ia juga kaya dengan EPA (untuk kesihatan jantung dan sendi) dan DHA (kanak2 / mereka yang sedang belajar kerana dapat menguatkan daya ingatan). Selalu orang cakap ikan Salmon kaya dengan Omega, ha sebab tu lah ianya elok dimakan, betul kan? Kalau susah nak cari ikan Salmon moh kita telan Omega.. Boleh bagi dekat kanak2 seawal usia 2 tahun untuk perkembangan minda diorang.


Omega Guard ..antara suplemen yang amat digalakkan untuk diamalkan setiap hari kerana badan kita tidak mampu menghasilkan asid lemak Omega-3 bagi proses metabolisma tau.


Tetapi bukan itu sahaja, OMEGA juga boleh membuatkan wajah kita nampak pinkish secara semulajadi dan juga glowing tau. Dah tentu kita ni orang perempuan suka kalau tang pipi tu nampak pinkish dan natural je, kan? tak payah dah nak calit blusher kat pipi tu... hehee.. Ha nak tau sebab apa?


** Sebab ia mengandungi Omega-3 yang membantu mengekalkan kulit lebih lembap dan sihat.



MJ sendiri pernah mengalami muka yang pucat, dan kini kelihatan berseri je walaupun tanpa mekap selepas amalkan Omega Guard <<<<<< Ini bukan MJ cakap ye tapi ada yang tegur tau.. hehee.. MJ, suami, mak, abah antara pengguna setia Omega Guard tau. Rasa tak best kalau tak ambik sehari..

Kalau nak tahu kelebihan lain Omega Guard boleh baca di SINI ye.

Bukan je kulit jadi kemerahan malahan nampak semakin berseri dan lembap. Siapa yang nak muka kemerahan SEMULAJADI mai la kita sembang-sembang..

Maira
012-4353088

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 24. Mencegah penyakit gout Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:- - Mencegah insomnia - Mengurangkan tekanan emosi - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan - Membantu memperbaiki masalah autism - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive - Mengurangkan masalah schizophrenia - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Copy n Win at: http://bit.ly/copy_win
26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 24. Mencegah penyakit gout Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:- - Mencegah insomnia - Mengurangkan tekanan emosi - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan - Membantu memperbaiki masalah autism - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive - Mengurangkan masalah schizophrenia - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Copy n Win at: http://bit.ly/copy_win
26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 24. Mencegah penyakit gout Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:- - Mencegah insomnia - Mengurangkan tekanan emosi - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan - Membantu memperbaiki masalah autism - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive - Mengurangkan masalah schizophrenia - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Copy n Win at: http://bit.ly/copy_win
26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 24. Mencegah penyakit gout Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:- - Mencegah insomnia - Mengurangkan tekanan emosi - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan - Membantu memperbaiki masalah autism - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive - Mengurangkan masalah schizophrenia - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Copy n Win at: http://bit.ly/copy_win

...Harap info di atas bermanfaat buat semua ye..

Lekat koleksi FM di Magnet Board

Sebelum ni MJ lekatkan FM di peti ais, da nama pun fridge Magnet kan sure la letak situ..adoii hehee. Lepas tu terpikir nak letak kat sesuatu tempat yang lebih cantik tersusun, takut kang lagi banyak semakin melorot ke bawah.. Dulu MJ pakai fridge 1 pintu melorot sampai ke bawah, sekarang 3 pintu pun dah penuh bahagian atas dan tengah pun hampir2 ha..

Dok ushar kekawan kebanyakan beli Magnet Board ni, terus terbekenan jugak..Puas memusing mencari dan akhirnya nampak kat FB ada jual Board ni, apalagi zass terus order..



MJ dah lama beli Magnet Board ni tapi dok tersadai je berbulan.. Alahai kekangan masa betul nak mendrill bagai dan cari tempat sesuai nak gantung..
Dan akhirnya tergantung jugak Board ni di tempat yang mudah dilihat..hehee



Hanya sebahagian dari koleksi yang berjaya dilekat, yang lelain lekat dulu di fridge tak termasuk FM yang tergantung di opis, bila dah penuh kita beli lagi board ni..huhuuu.. kalaulah board ni boleh dibiarkan tergantung maunya MJ lekat 2 2 belah ha.. Tapi memandangkan board ni kategori besi dan berat, faktor2 keselamatan perlulah diutamakan terlebih dahulu..

Semua FM tak ada lagi yang beli online tau, kebanyakan dari family, saudara mara dan jugak kawan2 dari blog dan juga kawan2 opis. Yang lain tu MJ sendiri beli bila jenjalan.. FM Cameron paling banyak menunjukkan banyak kali da sampai..hehee

Untuk makluman, harga BOARD ni adalah RM50 (MJ tak ingat termasuk pos atau tak sebab dah lama beli - beli online)

Penapis Air Shaklee (Water Pitcher Shaklee)

Korang guna penapis air jenama apa di rumah? Boleh dikatakan setiap rumah wajib ada penapis air ni kan? Sebab kualiti air sekarang ni adakalanya tak berapa 'sihat' untuk diminum. Walaupun kita 'masak' air melalui air paip tetapi tahukah anda masih terdapat bendasing di dalam air tersebut yang boleh membahayakan nyawa kita dan merupakan pembunuh dalam senyap.

Air paip mengandungi pelbagai bahan seperti

Klorin
* Melunturkan warna keruh air untuk mematikan kuman yang akan bertukar menjadi racun kepada manusia.
* Tidak dapat dihapuskan melalui proses didihan malah klorin menjadi racun selepas didihkan.

Karat
* Karat melalui saluran paip besi, melalui mata kasar kita tak nampak karat, tetapi kalau kita ada pasang penapis kita dapat melihat betapa cepatnya penapis kotor.

Toksin
* Sejenis bendasing yang membahayakan kesihatan
* Hati merupakan organ utama yang menapis segala toksin dari memasuki badan, kemasukan toksin secara berlebihan menyebabkan hati terbeban.


Tambahn kita digalakkan minum sekurang2nya 2liter air sehari, tetapi dengan kualiti air yang begini sanggupkah kita minum? Efek adalah pada jangka panjang kerana secara perlahan ia merosakkan fungsi badan kita.

Air paip di Malaysia boleh diminum tetapi sumber air paip adalah melalui sungai, memandangkan keadaan sungai sekarang sangat menyedihkan dengan bangkai, sampah dan juga sisa buangan kilang. Syarikat Air cuma menapis sampah dan kemudian menggunakan bahan kimia untuk membaiki sifat rasa, bau dan warna air tersebut. Klorin digunakan untuk membunuh Virus dan bakteria lain.

PENAPIS AIR yang Digunakan
Sebelum ni MJ tinggal dengan Mak Abah, menggunakan penapis air Elken, memang sedap dan puas hati air nya berpadanan la dengan harga pun.. Dan setahun lalu MJ tinggal di rumah asing bersama suami, pada mulanya sanggup angkut air dari rumah mak berbotol2 bawa ke rumah kami, takpun asben akan beli air mineral, hasilnya lambakan botol mineral di rumah..hehehe

MJ ada penapis pemberian dari mertua, asalnya penapis lama kat rumah sebelum mertua bertukar ke penapis baru, tapi air tapis tu tak sama rasa dengan air biasa kitorang minum.. Jadi kitorang tetap angkut air dari rumah mak MJ..hehee

Penapis Air PILIHAN
Setelah dikaji diteliti, akhirnya MJ memilih penapis air dari Shaklee setelah ramai yang review air ni best..hehee bukan hanya review dari pengedar saja tau tapi juga dari pengguna lain yang jatuh cinta jugak.

Apa yang MJ jatuh cinta jugak sebab penapis air ni Ringan, Mudah Alih, Jimat dan Air Bersih


Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan blok karbon padu yang boleh diisi semula untuk membersihkan air serta mengurangkan bahan-bahan tercemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.
 


Didatangkan dengan set begini, ada Jag Air, Penapis (filter) dan juga alat untuk pasang.  Filter tu kena rendam dulu dalam sejam supaya nanti air mudah diserap dan ditapis untuk diminum

Penapis Air Shaklee berbeza dari yang lain kerana :

◆ mudah dikendalikan
◆ portable (mudah alih)
◆ ringan
◆ tadah air dan terus minum, air rasa lebih sedap dan sihat
◆ air ditapis sehingga 80 gelen (313 Liter) banyaknya
◆ pengiktirafan Persatuan Kualiti Air Dunia
◆ jimat untuk membeli air mineral (sesuai dengan kami..hehehe)





Tengoklah betapa jernihnya air ni, nak minum pun tanpa rasa was was. 

Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!
• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!
• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
• Ringan dan mudah dibawa
• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak



Penanda aras menunjukkan bila kita perlu menukar filter yang baru.. Bila cukup 80 gelen aras ni akan berwarna merah dan perlu ditukar.




Masukkan air Paip melalui sini dan hasilnya air tapisan sedia untuk diminum


KEISTIMEWAAN SHAKLEE
SELAMAT: “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain
Get Clean® Water ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos
Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa
Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM: Memelihara alam sekitar
Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.



Kalau ikutkan penapis air ni lebih murah berbanding penapis air lain, selain kita dapat juga menyelamatkan alam sekitar dengan mengurangkan penggunaan botol plastik. Harga pasaran untuk penapis air ni dalam lingkungan bawah RM500, tetapi lebih jimat jika menjadi ahli. Sangat berbaloi... Anda boleh SMS/Whatsapp MJ di 012-4353088 untuk pertanyaan lanjut.






Almari Rak Baru aka DIVIDER

MJ memang dah lama nak beli rak tingkat-tingkat aka Divider dalam bahasa yang klass sikit, muahaha tapi tak terbeli cuma sekadar survey gitu-gitu je.

TAPI! Minggu lepas masa kitorang on da way balik dari Pengkalan Hulu - Baling, ada 1 RnR area Baling - Kuala Ketil (tak ingat nama tempat RNR tu) baru buka, tujuan kitorang berhenti situ sebab nak ke tandas, tengok2 ada 1 kedai perabot di situ terus singgah.

Rak sama besar setiap satunya dan ada 4 tingkat.


Rak ni harga asal RM260, ada 2 jenis putih dan hitam, tapi hitam kayu nipis harga dalam RM160. Jadi kitorang pilih yang warna putih ni sebab kayu lebih tebal dan harga diberi cuma RM240 terus kami booking.

Nak dijadikan cerita, duit kami masa tu cuma tinggal puluhan ringgit saja gara-gara terlebih shopping sebelum tu di Baling dan Pengkalan Hulu (sempadan Betong), kedai ni takleh swap cuma cash saja, nak patah balik ke Pekan Baling draw duit macam tak sanggup je sebab kitorang nak terus balik Penang je + badan dah letih.

Tapi tokey ni sangatlah baik hati, kitorang booking tanpa bayar sesen pun, cuma masa barang dihantar ke rumah kami perlu bayar cash... Ok No Problemo.. Kira SETTLE!..hehee


Ni susun atur dari Mr Jay aka my asben, kitorang jadikan rak buku dan juga rak untuk simpanan stok barang jualan MJ..hehe

Dalam grup Deko di FB mencadangkan MJ melekatkan wallpaper / sticker, macam menarik je idea tu.. Maybe akan buat nanti bila dah boring dengan cat ni..hehee

Berminat dengan produk Shaklee boleh roger MJ ye, konsultansi terbaik buat anda..


Kenangan Konvo gambar kiri Konvo Diploma (masih single n available), gambar kanan konvo Degree (dah berpunya..hehehe)

Ada ruangan yang masih kosong, tak sempat nak susun atur lagi sebab almari ni sampai petang semalam, jadi letak je apa yang patut dulu..

Penangan entry Jeruk Mangga Asam Boi

Selepas ter 'publish' nya entry Jeruk Mangga Asam Boi pada Isnin (20/10/2014) zasss trafik MJ mencanak  naik.. Dalam sejarah rasanya UV mencecah 2ribu dengan pageview 3ribu pada 21/10/2014, kembang kempis hidung kejap..muahahaha


Terima kasih buat pengunjung setia blog MJ, walau jarang berupdate (bulan 10 ni cuma 4 entry je) tapi trafik menten dengan pageview masih kekal pada seribu. Okla pada MJ, mudah2an pemangkin semangat untuk terus aktif berblog seperti sebelum ni.


Jarang2 nak dapat view macam ni, pernah pun cuma dalam seribu gitu kat ENTRY INI tu yang bila dapat terus up entry, untuk dijadikan kenangan sepanjang berblog..heheee

Tukar Tayar lagi

Lengkap sudah boipren MJ en Silver 'berkaki baru', masa Raya Puasa baru-baru ni dia mintak kasut depan (sebab tayar depan dah 'krek') ni baru je lepas Raya Haji dia mintak kasut belakang pulak. Maknanya lengkaplah 4 biji tayar baru dalam masa 2-3 bulan ni selama hampir 3 tahun kami menggunakannya.


Bila fikirkan balik okla sebab kereta ni sangat sangat sangatlah berjasa pada MJ dan suami termasuklah pada keluarga kami, mana yang dia tak pernah rentas, seluruh Malaysia dah bawak pusing (kecuali Terengganu) dalam tempoh hampir 3 tahun peggunaannya.

Jadi apa salah kita belai dan jaga sebaik mungkin kan.. hehee (ayat penyedap hati)


Dari rumah mertua my BIL perasan tayar kempis, p check rupanya pancit, terus asben dengan adiknya tukar ke tayar spare.. Alahai comel lotey kiut miut aih tayar spare pun.. dah la hari Ahad risau kedai tayar tutup sebab esoknya Isnin MJ dah nak pegi keje, tapi alhamdulillah rezeki kami banyak kedai tayar dibuka walaupun pada hari Ahad.

Puas survey, kami pilih tayar sama macam tayar depan (tukar masa Raya Puasa hari tu) iaitu Continental (sebelum ni original dari Perodua tayar Silverstone) almaklumlah di tengah bulan tayar request kasut baru makanya cik puan dia terpaksa 'berpuasa' dari beli 'kasut baru' (Gelang kaki)..huhuuuu.


Sekadar ushar rim kereta, mujur asben bukan jenis minat bab2 gini.. fuhh! selamat..heheee

Asben cakap takpela da nak pakai kereta kan, opkos servis & 'mentenen' kena jaga untuk keselamatan kita juga.. Ok baikkk..hehee

Labels

Celoteh MJ (132) layan (122) terima kasih (116) GiveAway (95) Join Contest (74) cantik (68) hadiah (65) Menang GA (63) Makan Sedap (61) dunia artis (58) nuffnang (53) pemenang (49) Hari Raya Puasa (44) BE nuffnang (42) happy (42) Resepi (41) Pengumuman (37) Wordless Wednesday (36) Firas (34) contest (32) Produk Shaklee (31) suami isteri (30) Denaihati (29) on9 visitor (28) Pusat Pelancongan (27) keputusan GA (26) promosi hebat (25) Fesyen (23) USM Penang (22) kenduri kawen (22) sedap (22) Pulau Pinang (21) sedih (21) jalan-jalan (20) rumah tangga (20) senarai peserta (20) Islam Agamaku (19) Nikah Kawen (19) nasihat (19) pesakit (18) Pegangan (17) Fridge Magnet (16) ME Nuffnang (16) kelakar (16) Exam USM (15) Followers (15) Ilhan (15) aiskrim kek (15) churpchurp (15) islam (15) sihat (15) teka-teki (15) Celebrate Birthday (14) PJJ di USM Penang (14) lucu (14) tips (14) Hadiah Contest 2013 (13) pengalaman (13) Family Day (12) Nikon D90 (12) Portable Power Bank (12) aksi terlampau (12) petua (12) Avon (11) Bercuti di Cameron Highland (11) CPUV Earning (11) CPUV Nuffnang (11) Cameron Highland BEST (11) Hadiah Wang Tunai (11) Kenangan MJ di tahun 2016 (11) blogger Kuala Lumpur (11) kisah tauladan (11) kuih raya (11) my birthday (11) Anniversary (10) heartbeat (10) kupon (10) top komen (10) tutorial (10) Birthday Suami (9) Cameron Highland (9) Menu Hari Raya (9) Pulau Langkawi (9) dalam negara (9) kamera (9) sale (9) video (9) Blogger Utara (8) Kelantan (8) Kenangan MJ di tahun 2011 (8) Kenduri (8) Percutian Kami (8) Pizza Hut Promotion (8) Resipi (8) kad raya (8) online (8) review blog (8) Hadiah Anniversary (7) Mak Abah ke Umrah (7) My Koleksi (7) Percutian Familyku (7) Perodua Alza (7) Strawberry Park Resort (7) iPhone 5 Gadget Impian (7) jamuan raya (7) Cuti-Cuti Malaysia (6) Dekorasi Simple by MJ (6) Hadiah Birthday (6) Happy Anniversary (6) Jumpa Blogger (6) MJ dan Suami (6) Puasa Ramadhan (6) Rawatan Kesuburan MJ (6) Resepi Juadah Berbuka (6) Trying To Conceive (6) Umrah MJ 2016 (6) juadah berbuka (6) kupon KFC (6) ovarian cysts (6) BAJET 2012 (5) Burger King (5) Cara Dekorasi Bajet (5) IQ (5) Kenangan di Tahun 2014 (5) Lumut (5) M'c Donalds (5) MJ bercuti di Thailand (5) Pengalaman Mengerjakan Umrah (5) Pengalaman belajar secara PJJ (5) Sepetang Bersama Blogger (5) ThePopLook (5) Tudung Chiffon 3 Layer (5) adik kemalangan (5) endorscope (5) luar negara (5) Beef Lasagna Cheese (4) Bisnes Pelekat Pantz (4) Cheque Nuffnang (4) Diari Umrah MJ (4) Homemade Burger Bakar (4) Inai Henna (4) Inai lukis (4) Jemputan ke Rumah Terbuka (4) Jeruk Buah Penang (4) Kebaikan Omega Guard Shaklee (4) Kelebihan Ephyra (4) Kenangan MJ di tahun 2015 (4) Kisah Kereta MJ (4) Konvo USM (4) Lecithin Shaklee (4) Lost World of Tambun (4) Meatball IKEA (4) Omega Guard Shaklee (4) Perak (4) Perkahwinan Artis (4) Popia Milo (4) Popia Nestum (4) Preloved Handbag (4) Rekod Baru (4) Resepi Aiskrim Goreng (4) Resepi Puding Triffle (4) SBPA (4) Salak Denai Chalet (4) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Coca Cola (4) Sebarkan Semangat Ramadhan bersama Hot FM dan Coca Cola (4) Trip ke Hatyai (4) Ustaz Ahar Idrus (4) ibadah puasa (4) pertunanganku (4) Akademi Fantasia (3) Almari MJ (3) Apom Polkadot (3) Baju Kenangan MJ (3) Baucer Buku 1Malaysia (BB1M) (3) Ben Ashaari (3) Berita Sensasi (3) Burger Bakar (3) Burger KOMTAR (3) Cara Berkesan untuk Menabung (3) Cashout Nuffnang (3) Coconut Shake (3) Copthorne Hotel Cameron Highland (3) Fasha Sandha dan Jejai (3) Fridge Magnet Oversea (3) Handbag COACH (3) Header Baru (3) HomeMade Aiskrim (3) Hotel Bajet/Hotel Murah (3) Hukum memakai Inai Lukis (3) Irma Hasmie (3) Jualan Penghabisan Stok (3) Kedah Darul Aman (3) Kehilangan Pesawat MH370 (3) Kelebihan Vitamin C Shaklee (3) Khory Steamboat Yong Taufu Sungai Petani (3) Koleksi Carlo RINO (3) Koleksi GUESS MJ (3) Kursus Intensif USM (3) Laksa Janggus (3) Lee Gardens Hotel Hatyai (3) MH370 MAS Hilang (3) Makan Sedap dan murah di Sungai Petani (3) Masjid Nabawi Madinah al Munawarrah (3) Mee Sotong sedap (3) Menabung dengan Si Hijau (3) Menu Berbuka Puasa (3) Menu Diet Atkin (3) Menu Rumah Terbuka (3) My Best Moment (3) Omega Gurad Shaklee (3) Oreo CheeseCake (3) Ostematrix Shaklee (3) Pencapaian Terbaik Celoteh MJ (3) Percutian bersama Keluarga (3) Pisau Zebra (3) Pizza Hut Big Box (3) Potluck (3) Resepi Aiskrim (3) Resepi Ayam Sedap (3) Resepi Durian Crepe (3) Resepi Mudah dan Sedap (3) Resepi Roti (3) Resepi Roti berinti Daging dan Cheese (3) Review Ephyra (3) SPA (3) Seminar Wordpress (3) Steamboat dan Yong Taufu murah (3) Tarikh mengundi PRU13 (3) Testimoni Ephyra (3) Testimoni Set Kurus Shaklee (3) Testimoni Set Menyusu Shaklee (3) Testimoni Shaklee (3) Testimoni Vivix (3) Tiket Wayang Free (3) Tips Menabung dengan Berkesan (3) borong.com.my (3) cara membawa masuk barang ke malaysia (3) duti import (3) keputusan Peperiksaan (3) kes bunuh (3) khulafa ar rasyidin (3) mukjizat (3) mutiara kata (3) peraturan dan undang undang kerajaan (3) permit import (3) Adamson Hotel Kuala Lumpur (2) Agar-agar Milo (2) Ais Kacang sedap di Penang (2) Aiskrim Goreng sedap (2) Anne Ngasri (2) Ayam Dendeng (2) Azza Elite (2) Bahaya Ovarian Cyst (2) Bedak Arab KokuRyu (2) Bedak Miyami (2) Bekam adalah Sunnah (2) Bercuti di Taiping (2) Black Label Aidijuma (2) Burger King Penang (2) Butter Prawn sedap (2) Cara Mengira Cukai Kastam (2) Cara Menyemak Keputusan SPM (2) Char Koaw Teow Sungai Dua (2) Cheque Exabytes (2) Chicken Chop (2) Ciptaan Allah SWT (2) Demam Denggi (2) Diari Detox Maira (2) Facebook Fanpage (2) GUESS (2) Hasil BerNuffnang (2) HomeMade Burger (2) Homoseksual (2) Honeymoon di Cameron Highland (2) Hotel Bajet (2) Hotel Murah di Kuala Lumpur (2) Hotel/Homestay di Melaka/Johor (2) Ikan Terubuk Masin (2) Inai HandMade di Penang (2) Irma Hasmie Mengandung (2) Jalil Coconut Shake (2) Jeruk Magga AsamBoi (2) Jeruk Pelam Asamboi (2) Jom Detox dengan Shaklee (2) Jom kita Detox (2) Kad Kahwin Fasha Sandha (2) Kaedah Rawatan Bekam Angin (2) Kami di Lumut (2) Kasut Baru (2) Kebaikan Lecithin (2) Kegunaan Basic H Shaklee (2) Keistimewaan ESP (2) Kek Coklat Sedap (2) Kek Lapis Sarawak (2) Kelebihan Al Quran (2) Kenangan MJ di tahun 2012 (2) Kenduri Doa Selamat (2) Kenduri Kesyukuran (2) Kepentingan Detox pada Tubuh (2) Kereta yang Diubahsuai (2) Khasiat Nenas Batu (2) Koleksi Paris dari Aidijuma (2) Konvo USM ke 48 (2) Kuih Siput (2) Ladang Teh Boh Sungei Palas (2) Lirik Lagu (2) Majlis Kenduri MJ (2) Makan Sedap di Pulau Pinang (2) Maksud PJJ (2) Mee Udang Paksu Juru (2) Mee Udang Pulau Sayak (2) Mee Udang Special (2) Mega Giveaway Celoteh MJ (2) Menu Barbeque BBQ (2) Menu untuk Detox (2) Nasi Arab Bandar Perda (2) Nasihat Suami Isteri (2) Neotel Hotel Kuala Lumpur (2) Original Handbag COACH (2) PTPTN Info (2) Panggilan Palsu (2) Pantai Bagan Ajam (2) Paris Satin Aidijuma (2) Pasar Bisik Kota Kuala Muda (2) Pemenang Top komen (2) Pengalaman HSG Test (2) Perfume (2) Pisau Magik (2) Pizza Hut Vs Domino's Pizza (2) Popia Barbeque BBQ (2) Popia Cheese (2) Power Bank 13800mAh (2) Power Bank 8000mAh (2) Prosedur membuat Rawatan Kehamilan (2) Proton Preve (2) Quran (2) Rawang Burger Bakar (2) Resepi Ayam Dendeng (2) Resepi Ayam Mudah (2) Resepi Burger sedap (2) Resepi Kek Sedap (2) Resepi Lasagna Atkin (2) Resepi Lasagna Telur (2) Resepi Popia Goreng (2) Resepi Puding Kek Pandan (2) Resepi Puding Laici (2) Resepi Puding Oreo Coklat (2) Resepi Spagethi mudah (2) Restoran Mohd Chan Abdullah (2) Rumahku Syurgaku (2) SX150 IS (2) Senarai Calon Parlimen PRU13 (2) Set Menyusu Shaklee (2) Siapa perlukan ESP (2) Side Income (2) Sinopsis Bukan Bidadari (2) Slot Lestary TV3 (2) Spagethi Meatball sedap (2) Strawberry Cheese Cake (2) Testimoni Basic H Shaklee (2) Testimoni ESP (2) Testimoni GLA Complex (2) Testimoni Ostematrix Shaklee (2) Tips pemilihan Tudung (2) Tudung Bawal Aidijuma (2) Tutti Frutti (2) Ujian Pap Smear dan HSG Test (2) Wallet (2) White Label Aidijuma (2) Ziarah Nabi di Masjid Nabawi (2) angry bird (2) astro (2) ayam goreng rempah (2) baju tunang (2) bercuti di Pulau Pangkor (2) berita terkini (2) ceramah (2) coklat (2) cukai kastam (2) drama Melayu (2) duit malaysia (2) games (2) hobi masa lapang (2) iPhone 5 Contest (2) ilusi optik (2) kotak sembang (2) masker wajah (2) syiah (2) temuduga (2) zuriat (2) Adat Perkahwinan India (1) Air Gunung Berapi sedap (1) Ais Kacang Maklom (1) Aiskrim Choki Choki (1) Aiskrim Coki Coki (1) Aiskrim Pasu (1) Alamat Jalil Coconut Shake (1) Ana Rafali dan Suami (1) Anak Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Halina (1) Angin dalam Badan (1) Animasi Kartun (1) Apa itu Triglycerides (1) Asam Gelugor aka Asam Keping (1) Ashraf Muslim (1) Assignment (1) Asyraf Muslin dan Wan Sakinah (1) Ayam Percik (1) Bahaya GLA Complex Shaklee (1) Bahaya Kencing Tikus (1) Bahtera Nabi NUH (1) Baju Pengantin Diana Amir (1) Balotelli EURO (1) Banjir Kilat di Cameron Highland (1) Batik Pants (1) Batu 5 Char Koaw Teow (1) Bayaran Balik Pinjaman (1) Bee Hives Bun with Butterscotch Sauce (1) Belajar secara Sidang Video (1) Bencana Alam (1) Bercuti di Melaka (1) Biskut Lasagna (1) Blogger Kelantan (1) Blogger Perak (1) Boikot Israel (1) Bonus Raya 2013 (1) Borang BR1M online (1) Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (1) Bunga Pandan (1) Burger Besar (1) Burger Leleh Warung Kuning (1) Butik Fareeda Permatang Pauh (1) COACH For Sale (1) CY 2000 (1) Cable Car Langkawi (1) Candle Light Dinner MJ (1) Candy Crush Saga (1) Cantik dengan Omega Guard (1) Car Loan Calculator (1) Cara Berbekam Angin (1) Cara Halau Lipas (1) Cara Membuat Burger (1) Cara Menangani Perut Buncit (1) Cara Mencegah Penyakit (1) Cara Mencuci Usus (1) Cara Mengingati Allah SWT (1) Cara Menjaga Usus (1) Cara Menunaikan Solat Qasar dan Jamak (1) Cara Merawat Kaki Bengkak (1) Cara Solat (1) Cara buat Passport (1) Cara menguji Personaliti (1) Cara mudah nak lipat baju (1) Cara ubati Denggi (1) Cendol Maklom (1) Cendol sedap (1) Cheese Tart sedap (1) Cheezy Magik (1) Cheque HOT FM (1) China (1) Chuchuk Chuchuk Raja Uda (1) CoQ Health Plus Shaklee (1) Coklat Crepe (1) Cover Samsung USAMS (1) Cryptography Code (1) Cucur Jagung sedap (1) DIY Fridge (1) DIY Hanger (1) DIY Peti Ais (1) DVD 30 Juzuk al Quran Beserta Terjemahan (1) DVD al-Quran (1) Dakwat Kekal PRU13 (1) De Pauh Garden (1) Dejavu di Kinabalu (1) Diana Amir dan Suami (1) Dinosour Park Danok Thailand (1) Diskaun PTPTN 10% (1) Ditipu dengan Western Union (1) Dividen dan Bonus ASB (1) Doa Dhuha (1) Doa di bulan Ramadhan (1) Doorgift Pengantin (1) Double Stemcell (1) Download Movie (1) Drama Dejavu di Kinabalu (1) Durian Musang King (1) EURO 2012 (1) Eagles Feeding Langkawi (1) Emperial Horse Wallet (1) Endorscope Cyst (1) Ephyra membantu untuk Hamil (1) Ephyra meningkatkan kesuburan (1) Erti dan Hukum Berkabung dalam Islam (1) Exabytes (1) External Hard Disk (1) Eyriqazz vs Denaihati (1) Fadilat Bulan Rejab (1) Fareeda Aisya 3 Layer (1) Filem Ombak Rindu (1) Fizo Mawar bersanding (1) Frozen Food (1) GLA Shaklee berisiko (1) GLA Shaklee punca ketidaksuburan (1) GST (1) Gaji Minimum Swasta (1) Gambar Faizal Ismail (1) Gambar Fara Fauzana (1) Gambar Pelik (1) Gaviscon Advance (1) Gempa bumi (1) Genggam Fatimah (1) Get Clean Home Set Shaklee (1) Hadiah Contest 2014 (1) Hadiah Hari Ibu (1) Hadiah untuk SIRIM (1) Hadiah untuk SUAMI (1) Haiwan Pelik (1) Handmade Frame (1) Hanger Tudung (1) Hari Kemerdekaan (1) Hari Raya Aidil Adha (1) Hasil Tanaman MJ (1) Hatyai ICEDOME (1) Header Raya (1) Henna Mehendi (1) HomeMade Nasi Arab (1) Homemade Meatball (1) Homestay Murah di Melaka (1) Hospital Seberang Jaya (1) Hotel Bajet di Kuala Lumpur (1) Hotel Murah di Kuala Lumpur dan Jalan Masjid India (1) Hotel Murah di Melaka (1) Hotel Singgahsana Petaling Jaya (1) Hukum Bertafakur (1) Hukum Menyebut OMG (1) Ibadah Korban Online (1) Ice Blended Coklat sedap (1) Ikan Bawal Panas (1) Ikan Siakap 3 Rasa (1) Ikan Siakap Percik (1) Ikan Siakap Sweet Sour (1) Ikan Terubuk Percik (1) Inai Daun (1) Indonesia (1) Iniesta EURO (1) Isu negara (1) Izyanty Collection (1) JAKIM (1) Jadual Konsert Mania (1) Jadual Puasa 2012 (1) Jadual waktu Imsak dan Berbuka Puasa tahun 2013 (1) Jalil Coconut Shake Bandar Perda (1) Jangkaan Kiamat (1) Jenis Jenis Cyst (1) Jenis-jenis Hadis (1) Juara bola sepak EURO (1) Jubah Safra keluaran MS Design (1) KBC Rantau Panjang (1) Kad Pengenalan MJ (1) Karnival Kerjaya (1) Kasut Le Sandae Zalora (1) Katil MJ (1) Kebab Daging (1) Kebaikan CoQ Health Plus (1) Kedai Kacang Bagan (1) Kegunaan Duit Nuffnang (1) Keistimewaan Vitalea Shaklee (1) Kejora dan Bintang (1) Kejutan di Hari Lahir (1) Kek Biskut Marie (1) Kelebihan Alfalfa (1) Kelebihan Bulan Rejab (1) Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP) (1) Kelebihan Mealshake (1) Kelebihan Pad Hygiene (1) Kelebihan Water Pitcher Shaklee (1) Kelebihan dan Khasiat ESP (1) Kelebihan menjadi ahli Shaklee (1) Kelebihan/Khasiat ESP (1) Kementerian Kesihatan (1) Kempen Si Hijau (1) Kenaikan Gaji 1KGT (1) Kenaikan Gaji Kerajaan 2013 (1) Kenangan MJ di tahun 2017 (1) Kenangan di tahun 2013 (1) Keputusan PRU13 (1) Kerabu Sotong (1) Kerepek Ngaku Arrowhead (1) Kesan setelah mengambil GLA Shaklee (1) KeyChain (1) Khasiat Air Dayang Bunting (1) Khasiat Nestle Bliss (1) Khasiat Susu Kambing Segar (1) Khasiat Telur Angsa (1) Kisah Abu Bakar as Siddiq (1) Koaw Teow Th'ng (1) Kobis Tiruan (1) Kolagen Powder Shaklee (1) Koleksi Firas (1) Koleksi Fridge Magnet (1) Koleksi Header Blog (1) Koleksi Wallet MJ (1) Konsert Mania (1) Krabi dan Hatyai (1) Kuah Rojak Mak Bee sedap (1) Kuala Lumpur (1) Laksa Telur Bersarang (1) Lampu Tidur Romantik (1) Lecithin sebagai Pengemulsi Lemak (1) Lelong barang bawah RM50 (1) Lemon Cheese Cake (1) Lens Nikon 50mm (1) Letgo Item (1) Letgo Wardrobe (1) Lisa Surihani (1) Lokasi dan Tarikh Ujibakat Bintang Mencari Bintang (1) MJ (1) MJ Makan Free (1) Macarons (1) Machu Pichu (1) Magnet Board FM (1) Majlis Persandingan Fizo Mawar (1) Makam Nabi dan Raudhah (1) Makan Sedap di Manjung (1) Makaroni Baked Cheese (1) Makeover Fridge (1) Mandi Wap (1) Mandi di Private Pool (1) Masakan Pasta (1) Masterchef Penyingkiran (1) Masterchef Selebriti Malaysia 2 (1) Mayang Mengurai (1) Maybank ATM Card (1) Meatball Abg Burn Bandar Perda (1) Mee Kuah Daging (1) Mee Kuah senang (1) Mee Sotong Padang Kota (1) Melaka (1) Menu Sarapan (1) Menu di Victoria Station (1) Mineral Coffee Hai-O (1) Misteri Villa Nabila (1) Muat Turun Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 (1) Murtabak Telur (1) My Graduation (1) My HomeMade Kuih Raya (1) My Mum (1) Nabi Adam a.s (1) Nan Cheese Meleleh (1) Nasi Arab Al-Bayt (1) Niat Solat Qasar dan Jamak (1) Nora Elena Vs Novel Kasih Suci (1) Olimpik 2012 (1) Ombak Ganas (1) Oreo Cheese Cake Gebu (1) Oreo Cheese Cake Strawberry tanpa gelatin (1) Panasonic Viera (1) Panda Park Danok Thailand (1) Panorama TV1 (1) Pasar Besar Siti Khadijah (1) Pasar Ramadhan (1) Pasembor Sedap (1) Passport pertama MJ (1) Pathlab Penang (1) Pati Ikan Haruan (1) Pekeliling 2012 (1) Pekeliling 2013 (1) Pelikat Pants (1) Peluang Kerjaya (1) Penapis Air Portable (1) Penapis Air Shaklee (1) Penetapan Gaji Minimum (1) Pengalaman Menggunakan Western Union (1) Pengalaman On Air di Radio (1) Pengkalan Hulu (1) Pensonic Warehouse Sale (1) Penyampai Hot FM (1) Peppermint Ginger Plus (1) Performance Drink Shaklee (1) Perfume Burberry (1) Perfume Calvin Klein (1) Perfume Kim Kardashian (1) Perfume Paris Hilton (1) Pernikahan Anne Ngasri (1) Pernikahan Artis Malaysia (1) Perodua Bezza (1) Persandingan MJ dan SUAMI (1) Pes Kuah Laksa Sedap (1) Petaling Jaya (1) Petua Halau Lipas (1) Petua ubati Patah/Retak (1) Petua ubati batuk (1) Petua ubati sesak nafas (1) Phoebe Ribbon Chiffon (1) Photo Konvokesyen USM (1) Photo with BFF (1) PilihanRaya (1) Popcorn Ayam (1) Power Bank 12000mAh (1) Power Bank 2800mAh (1) Preloved Carlo Rino (1) Pretzel Almond (1) Pretzel Oreo (1) Primavera Shoes (1) Program Affiliate AssignJobs (1) Program Realiti TV3 (1) Promosi Ephyra (1) Promosi Tudung Murah (1) Proton Terbaru (1) Puding Milo Lapis Oreo (1) Pulau Beras Basah (1) Punca Demam Denggi (1) Punca Gastrik (1) Punca Sesak Nafas (1) Puncak Gunung Brinchang (1) Pusat Peranginan di Malaysia (1) Qi Razali dan Nelydia Senrose (1) RSMY House of Real Beriani (1) RSS feed (1) Ramalan Kiamat (1) Rambutan Sedap dan Manis. (1) Rantai Tangan Hilang (1) Rebat Bil Elektrik (1) Red Label Aidijuma (1) Rempah Nasi Arab (1) Renungan Bersama (1) Resepi Ayam Goreng KFC (1) Resepi Ayam Goreng Rangup (1) Resepi Ayam Percik (1) Resepi Begedil Ayam (1) Resepi Begedil Kentang (1) Resepi Cucur Roti (1) Resepi Daging Dendeng (1) Resepi Ikan Siakap Sedap (1) Resepi Jeruk Pelam (1) Resepi Kek Batik (1) Resepi Kek Biskut Marie (1) Resepi Kek Minyak Kukus (1) Resepi Koaw Teow KUNGFU (1) Resepi Koaw Teow Ladna (1) Resepi Koaw Teow Th'ng (1) Resepi Kuah Percik (1) Resepi Mee Kuah Sedap (1) Resepi Mee Sizzling (1) Resepi Mushroom Sup (1) Resepi Oreo Cheese Cake (1) Resepi Popcorn Ayam (1) Resepi Puding Jagung (1) Resepi Puding Roti (1) Resepi Puding sedap dan mudah (1) Resepi Roti Sarang Lebah (1) Resepi Samosa (1) Resepi Sotong Kangkung (1) Resepi Sup Tulang (1) Resepi Udang (1) Resepi biskut Meringue (1) Restoran Bara Grill Taiping (1) Restoran Chuchuk Chuchuk (1) Restoran Cina Muslim di Kajang (1) Restoran Fais (1) Restoran Qasar Hadramawt Bandar Perda (1) Review Hotel (1) Ring Stand Hanger Single (1) Risiko kekurangan Protein (1) RnZ Cosmetic (1) Romantika di Sungai Petani (1) Roti Bakar Meleleh (1) Roti Daging Cheese (1) Roti Gulung Sosej (1) Roti Nan Cheese Sedap di RSMY (1) Roti Paung Terengganu (1) Route 69 Taman Robina (1) SC Sanitary Pad Cosway (1) Sabun 3 layer (1) Sabun BERAS (1) Sabun Collagen (1) Sabun Gluta Kojic (1) Sah puasa selepas berjunub (1) Salad Ayam (1) Saloma Bistro Kuala Lumpur (1) Saman Hadlaju (1) Sandwich Sedap (1) Sarawak (1) Scha dan Awal (1) Segmen Eyriqazz (1) Sejarah Komputer (1) Selsema dengan Vitamin C Shaklee (1) Semanis Kurma TV9 (1) Seminar Buat Duit dengan Blog (1) Sepanyol vs Itali (1) Set BUASIR (1) Set Berpantang Shaklee (1) Set Ibu Hamil Shaklee (1) Set Senggugut (1) Setem Koleksi Terbaru (1) Shawl Handmade yang cantik (1) Shopping Online (1) Sihir dan Santau (1) Sijil HALAL (1) Simply Siti (1) Singapura (1) Siput Kepah (1) Siti Nurhaliza (1) Skin Laptop (1) Skrin Netbook Pecah (1) Sling Bag CARLO RINO (1) Smockey Bear Chicken (1) Smockey Bear Lamb (1) Somtam Campur (1) Sooft Book Washable for children (1) Sotong Kangkung (1) Stokin Kaki Scholl (1) Stokin Scholl Sleeping (1) Sumbangan Rumah Anak Yatim (1) Sundae Ice Cream (1) Sunset (1) Suplement tenaga ketika berpuasa (1) Surprise Birthday (1) Susu Kambing sedap (1) Syarat Pinjaman Kereta Ketat (1) Syarat Sah Puasa (1) Taj Mahal (1) Tanda menghidapi Cyst (1) Tandoori Chicken Naan Cheese (1) Tapak Iklan blog Celoteh MJ (1) Tapak Pesta (1) Tasik Dayang Bunting (1) Telefilem KHILAF TV1 (1) Tempat Makan Sedap di Pulau Pinang (1) Tempat menarik di Krabi dan Hatyai (1) Tepung Magik (1) Testimoni B-Complex (1) Testimoni Mineral Coffee (1) Testimoni Set Subur Shaklee (1) Testimoni Zalora (1) Testimoni kecewa SalamFone (1) Testimoni produk Double Stemcell (1) Timbalan Ketua Pengarah Kastam ditembak (1) Tioga Deluxe Suite Strawberry Park Resort (1) Tips Memasuki dan Solat di Raudhah (1) Tips Menyimpan Susu (1) Tips Rumah Tangga (1) Tips buat suami isteri (1) Tiram Goreng Tepung (1) Tonsil Bengkak (1) Tragedi MH17 (1) Transaksi Luar Negara (1) Triple Stemcell (1) Tudung Bawal al Shawl (1) Tudung Layer Kanak-Kanak (1) Twitter (1) Ujian Darah untuk Kesuburan (1) Update Bloglist (1) Ustaz Don Daniyal (1) Ustaz Zaharuddin (1) Vibrance Kegel Device (1) Victoria Sandwich (1) Victoria Station Seberang Jaya (1) Virus Infection vs Demam Denggi (1) Wallpaper Dinding Rumah (1) Wallpaper Fridge (1) Wallpaper Kaison (1) Wang Kelian (1) Watie Elite (1) Western Union Selamat (1) Wishlist MJ (1) Yacht Langkawi (1) Yee Mee Sizzling (1) Yong Tau Fu sedap di Bagan (1) Yusry KRU (1) Zalora Malaysia (1) Zinc Complex Shaklee (1) beauty Umaira (1) boikot mc donald (1) bomoh VIP penipu (1) buku denaihati (1) car loan (1) cara mengira cukai (1) e-Qurban Kemboja (1) free sample (1) herblax Shaklee (1) himpunan bantah GST (1) isu agama (1) kekabu (1) kenangan MJ di tahun 2010 (1) keputusan SPM (1) keracunan (1) khalifah ganti superman (1) kontroversi (1) lukisan termahal didunia (1) mascara (1) masjid (1) melaleuca (1) mesir (1) movie (1) negara yang bertanding dalam EURO (1) penipuan (1) photography (1) picaso (1) pray for gaza (1) rempah sauna (1) rusuhan (1) santai (1) seksi (1) simulator (1) sinopsis KHILAF (1) sosilawati (1) sunnah wal jamaah (1) tan sri ali hashim (1) teknik- teknik fotografi (1) titanic 2 (1) wang kertas siri baharu (1)